خبرگزاری کار ایران

مراسم معارفه شهردار قم لغو شد/رئیس شورای شهر قم: حکم شهردار قم همچنان پابرجاست

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۵۴۸

مراسم معارفه شهردار جدید قم که قرار بود امروز عصر برگزار شود، لغو شد؛ احتمالا موضع امروز وزیر کشور که گفته بود صدور حکم شهردار در قم غیرقانونی است دلیل آن باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، صبح روز گذشته بود که ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه وزارت کشور در مهلت قانونی ۱۰ روزه مغایرتی با اینکه آقای حسین باقری شهردار قم باشد را اعلام نکرده، گفته بود: حکم شهردار قم توسط شورای اسلامی شهر قم صادر شده و به همین دلیل آقای حسین باقری شهردار قانونی قم است و معارفه وی نیز فردا (امروز یکشنبه) و از ساعت ۱۷: ۰۰ در سالن اجتماعات شهرداری قم برگزار می‌شود. 

چند ساعتی از اظهارات رئیس شورای اسلامی شهر قم نگذشته بود که رضا سیار فرماندار قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت که شهردار قم حکم وزیر کشور را می‌خواهد و به همین دلیل صدور حکم شورای اسلامی شهر قم برای شهردار قم غیر قانونی است. 

صبح امروز اما محمدرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا در خصوص امضای حکم شهردار قم توسط شورای شهر قم و برگزاری مراسم معارفه وی، گفت: شهردار کلان شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر باید از سوی وزیر کشور امضا شود. 

وزیر کشور با بیان اینکه صدور حکم شهرداران خارج از روال قانونی غیرقانونی است، تاکید کرد: وزارت کشور اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کرده٬ از این رو امضای حکم شهردار در قم قانونی نیست و متخلفان برای رسیدگی به تخلفشان معرفی می‌شوند. 

وی ادامه داد: از این رو لازم است صلاحیت اجرایی، توانمندی و تجربه افراد بررسی شود و صلاحیت‌ها و سوابق شهرداران استعلام شود. درباره شهردار قم بررسی صلاحیت‌های فردی وی به وزارت کشور ارسال نشده و استعلام صلاحیت او نیامده است. 

چند ساعتی از اظهارات وزیر کشور نگذشته بود که در ساعت ۱۴: ۳۰ امروز، سامانه پیامکی که دیروز خبرنگاران را به جلسه معارفه شهردار جدید قم دعوت می‌کرد، خبر از لغو این برنامه داده است. 

ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز بلافاصله پس از سخنان وزیر کشور در خصوص شهردار قم، به قم فردا گفت: قانون تکلیف همه را مشخص کرده است و وزارت کشور باید ظرف ۱۰ روز نظر خودش را به ما اعلام می‌کرد. 

وی ادامه داد: به هر جهت قانون مشخص کرده که وزیر کشور باید ظرف ۱۰ روز نظر خودش را در خصوص شهردار جدید اعلام می‌کرد. 

بیاتی افزود: در این ۱۰ روز وزارت کشور هیچ اظهار نظری انجام نداد و طبق بند قانونی تبصره ۳ ماده ۷۱ شهردار جدید باید به وظایف قانونی خود عمل کند. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا معارفه شهردار جدید امروز برگزار می‌شود، ابراز داشت: این‌که مراسم معارفه انجام بشود یا نشود جداست اما این موضوع که حسین باقری به‌صورت قانونی شهردار قم است، به قوت خود باقی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز