خبرگزاری کار ایران

وقوع ۱۴۹ حادثه بر اثر تغییر ناگهانی هوا در مشهد

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۷۸۸

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از وقوع ۱۴۹ حادثه بر اثر تغییر ناگهانی هوا و وزش شدید باد و باران در این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، آتش پاد دوم «حسن جعفری» در تشریح جزئیات این خبر گفت: برابر اقدامات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، به دنبال تغییر ناگهانی هوا دو روز گذشته به منظور تامین ایمنی شهروندان و جلوگیری از گسترش خسارات ناشی از باد و باران، کلیه نیروهای مستقر در ۴۵ ایستگاه آتش نشانی بصورت آماده باش بوده‌اند تا مانع از گستردگی حوادث احتمالی جبران ناپذیر شوند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش آماری اخذ شده از مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری مشهد، در روز پنجشنبه مورخ ۱۷ /۰۲ /۱۳۹۴ مرکز فرماندهی (۱۲۵) با پاسخگویی به تعداد ۴ هزار و ۷۰۰ تماس تلفنی که بخشی از آن مربوط به سوال و ابهامات ایمنی شهروندان بوده است، نجاتگران و آتش نشانان را برای ۱۸۴ مورد عملیات اطفای حریق و نجات اعزام نمودند. که ۱۴۹ مورد از این تعداد مربوط به تماس‌های مردمی مرتبط با حوادث ناشی از وزش باد و باران بوده است.

آتش پاد دوم جعفری با بیان اینکه آتش نشانان اولین اقدام خود را با اولین بارش باران آغاز نموده‌اند و تا هم اکنون نیز ادامه دارد، ابراز داشت:

از میان حوادث ناشی از تغییر شرایط آب و هوا بیشترین علل آن ناشی از آب افتادگی (۱۲۶ مورد)، سقوط درخت بر روی خودرو (۱۹ مورد)، سقوط داربست (۳مورد)، ریزش آوار (یک مورد)، با فراوانی تصرفاتی در منازل مسکونی، معابر و اماکن تجاری بوده است.

این مقام مسئول آتش‌نشانی همچنین بیشترین وقایع فوق را در محدوده خیابان‌های: سیدی، طلاب، چمن، امام خمینی (ره)، تقی آباد، بهار، امامت و صیاد شیرازی عنوان کرد.

مدیر عامل آتش‌نشانی مشهد در پایان با اشاره به اینکه حوادث ناشی از تغییر ناگهانی هوا هیچ مصدوم و یا کشته نداشته است، تصریح کرد: طی 48 ساعته گذشته در تعداد کل عملیات امدارسانی دو نفر از شهروندان مصدوم و ۱۱ نفر نیز نجات یافته‌اند.

بر اساس آمار اعلامی این مرکز، بیشترین وقوع حادثه مرتبط به این شب و روز در منطقه ۷ بوده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز