خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان

جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج در دستور کار مدیران قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۳۰۶

ایلنا: نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار حمایت از کشاورزان با جلوگیری از واردات بی رویه برنج به داخل کشور شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، نشست مجمع نمایندگان گیلان با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار با محوریت بررسی آخرین وضعیت کشاورزی استان برگزار شد.

در این نشست نماینده ی ولی فقیه در گیلان بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای رونق فعالیت های کشاورزی و استعدادیابی اراضی مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر مهمترین چالش فعالیتهای کشاورزی گیلان ضعف در صرفه ی تولید است که این مهم تنها با سیاستگذاری در نشست مجلس و دولت و جلوگیری از واردات بی رویه تحقق می یابد.

آیت الله زین العابدین قربانی همچنین رسالت مهم کارشناسان کشاورزی را مطالعه جامع برای استعداد یابی اراضی مناطق مختلف استان دانست و گفت: ترویج کشت زعفران در مناطقی از سیاهکل و رودبار مصداق بارز این امر است که 10 برابر میانگین بهره وری دیگر محصولات کشاورزی گیلان عایدات دارد.

امام جمعه ی رشت در ادامه به تدبیر دولت مبنی بر افزایش نرخ خرید برگ سبز چای به مبلغ 2هزار و 180 تومان اشاره کرد و افزود: درحال حاضر شوق جدیدی بین چایکاران برای احیا و بهزراعی باغات چای دیده می شود که این مهم باید تداوم یابد.

استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی‌های زودتر از موعد درخصوص وضعیت آبرسانی به شالیزارها گفت : به منظور جلوگیری از هرگونه بحران در بحث آب سه ماه جلوتر از موعد مقرر جلسات مستمر آبرسانی به شالیزارها برگزار گردید.

محمدعلی نجفی به حضور خود در روستاهای مختلف و تأکیدات لازم به کشاورزان درخصوص شخم زمستانه اشاره کرد و افزود : در سال گذشته تلاش بر این بود تا کشاورزان از ظرفیت بارش‌ها به منظور شخم مزراع استفاده نمایند.

وی به انعکاس مشکلات تأمین آب شالیزارها در جلسات مختلف قبل از سفر رئیس جمهور اشاره و تصریح کرد : با پیگیری های مستمر در این سفر ساخت 11 سد لاستیکی در استان مصوب شد که هفت سد تا پایان سال 94 و 4 سد در سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

نجفی ضمن بیان اینکه طی 5 سال آینده 50 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان تجهیز می شوند، گفت : در سفر رئیس جمهور 500 میلیارد ریال به منظور تجهیز و یکپارچه سازی 10 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در سال 94 اختصاص یافته است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بررسی اقتصادی شدن قیمت محصولات برنج، چای و ابریشم و نیز کاهش واردات در فصل تولید تأکید و خاطر نشان کرد : یکی از دغدغه‌ها کاهش قیمت در هنگام برداشت محصول می باشد که نیازمند اقتصادی کردن محصولات برای رفع نگرانی کشاورزان است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز هدف از برپایی این نشست را بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت کشاورزی استان و تلاش برای تسهیل فعالیت ها در فصل زراعی حاضر عنوان کرد و گفت: طبق آخرین گزارش های دریافتی 98 درصد شالیزارهای استان خزانه گیری و10 درصد نیز نشا شده اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز