خبرگزاری کار ایران

نسبت به فروردین پارسال

افزایش ۴۷ درصدی صادرات نفتی از بندر شهید رجایی بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۰۴۳

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۴۷ درصدی صادرات مواد نفتی از طریق بندر شهید رجایی بندرعباس در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هزمرگان، ابراهیم ایدنی، گفت: طی این مدت ۴۷۳ هزار و ۵۵۸ تن مواد نفتی از طریق بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با فروردین ماه پارسال ۴۷ درصد افزایش داشت.

وی افزود: همچنین در این مدت ۵۴ هزارو ۸۱۰ تن انواع فرآورده‌های نفتی از طریق بندر شهید رجایی ترانزیت شد که رونق ۶۳۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

ایدنی خاطرنشان کرد: در مجموع طی یک ماه امسال چهار میلیون و ۸۰۱ هزارو ۹۶۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

به گفته این مقام مسوول از مجموع عملیات انجام شده در این بندر طی سال جاری، دو میلیون و ۷۵۱ هزار و ۲۷۸تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و دو میلیون و ۵۰هزار و ۶۹۰ تن اختصاص به مواد نفتی دارد.

مدیرکل بنادر هرمزگان تصریح کرد: فروردین ماه امسال ۹۳۴ هزار و ۹۸۵ تن کالاهای غیرنفتی از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شد که کاهش ۱۵درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.

بندر شهید رجایی که از آن به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران یاد می‌شود با ۴۰ پست اسکله و برخورداری از ۱۸ دستگاه جرثقیل دروازه‌ای و با دو هزارو ۴۰۰ هکتار وسعت، ظرفیت پذیرش سالانه بیش از ۸۸ میلیون تن کالا (۶۰ درصد حجم تخلیه و بارگیری کل بنادر کشور) را دارد.

این بندر در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز