خبرگزاری کار ایران

باغستانی:

مبارزه با "زنگ غلات" در 4 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۹۶۹

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در بیش از 4 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور مبارزه با "زنگ غلات" انجام گرفته که این امر باعث جلوگیری از اپیدیمی این بیماری گیاهی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، رییس سازمان حفظ نباتات کشور پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون در بیش از 2 میلیون و 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور عملیات مبارزه با علف‌های هرز انجام شده است.

محمد علی باغستانی میبدی تاکید کرد: این رقم تا پایان سال در کشور باید به بیش از 4 میلیون هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه بیماری زنگ غلات از جمله آفت‌های مهم در حوزه کشاورزی محسوب می‌شود، افزود: اگر نتوانیم که از بیماری زنگ غلات جلوگیری کنیم این عارضه به صورت اپیدمی در می‌آید، ولی خوشبختانه تاکنون این امر در کشور روی نداده است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: تا امروز در بیش از 4 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور مبارزه با "زنگ غلات" انجام گرفته که این امر باعث جلوگیری از اپیدمی این بیماری گیاهی شده است.

وی بیان داشت: کانون این بیماری در 26 استان کرمانشاه شناسایی شده است، ولی خوشبختانه تا کنونی مشکل خاص و حادی در این مورد نداشته‌ایم.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل اصلی در برخی از استانهای شمالی بیماری " کوزاریوم" است، گفت: در سال گذشته در منطقه مرادتپه آفت ملخ در حال حاد شدن بود که خوشبختانه با کمک مردم این معضل برطرف شد.

باغستانی با اشاره به اینکه بیش از 60 هزار تن سم علف کش وارد کشور شده است، اظهار داشت: کرمانشاه در سال گذشته یکی از استانهای موفق و برتر در مبارزه با سن گندم در سطح کشور بوده که اثرات آن را امروز می بینیم که این مرهون مدیریت صحیح و دقیق مسئولان سازمان جهاد کشاورزی در این استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز