خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۴۱۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، از تشکیل کارگروه رفع موانع تولید از سوی دولت در زنجان خبر داد و افزود: امید می‌رود تا بتوان مشکلات واحدهای تولیدی را با استفاده از این کارگروه حل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر فغفوری، امروز پنج شنبه (۳ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان زنجان ۱۶ شهرک و پنج ناحیه صنعتی دارد.

فغفوری، رتبه صنعتی استان را ۱۴ عنوان کرد و افزود: در این دولت این رتبه تک رقمی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، در ادامه با اشاره به اینکه در استان زنجان یک هزار و ۱۹۸ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال و اشتغال ۳۷ هزار نفر فعال هستند، ادامه داد: در استان زنجان ۶۱۴ جواز تاسیس با سرمایه گذاری ۳۷ هزار و ۴۴۳ میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال و با پیش بینی اشتغال ۱۲هزار و ۴۰۰ نفر صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان طرح‌های مهمی در دست اجرا داریم که باید فرصتی برای حل آن‌ها اختصاص دهیم، اضافه داد: شرکت پتروشیمی یکی از این طرح هاست که با تامین اعتبارات ارزی و ریالی این پروژه به مرحله عملیاتی برسانیم.

این مقام مسئول با تاکید براینکه ۳۱ طرح اولویت دار در استان زنجان احصا شده است، افزود: به این طرح‌ها، اولویت‌های کشوری نیز افزوده می‌شود که در ماه آتی به صورت کتابچه در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان شامل شمش، روی، تراسفورماتور، سیم و کابل هستند که کنسانتره سرب و روی از سال گذشته به دلیل نیاز استان صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در واردات محصولات سرمایه‌ای با ۱۵ درصد رشد و در واردات محصولات مصرفی با ۲۶ درصد کاهش مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: در استان زنجان ۱۴۹ کارگاه غیرمتمرکز مستقر است.

این مقام مسئول تعدادبافندگان فعال استان زنجان را ۶۳ هزار نفر عنوان کرد و افزود: بالغ بر ۱۴ هزار نفر از این بافندگان بیمه شده‌اند.

فغفوری به مشکلات حوزه معدن استان اشاره کرد و گفت: کوچک بودن محدوده معدنی و عدم توانایی فنی و مالی افراد موجب شده است تا این معادن توجیه اقتصادی نداشته باشد.

وی به احصاء معادن غیرفعال استان اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ محدوده اکتشافی با احتساب محدوده‌هایی که در پهنه‌های طارم، سلطانیه، ماهنشان در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تا پایان خرداد امسال ۹۰ محدوده اکتشافی به مزایده گذشته شده است، ادامه داد: در سطح استان نمایندگی زمین‌شناسی نداشتیم که به همین دلیل تمایل چندانی برای عملیات اکتشافی نبود که سال گذشته این نمایندگی در استان فعال شد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در حوزه صنایع معدنی زنجیره‌های تولید در زمینه آهن، روی، مس و سنگ‌های تزئینی تکمیل خواهد شد.

فغفوری با اشاره به اینکه در حوزه صادرات اولویت ۶ ماهه اول امسال شناسایی پتانسیل‌های صادراتی است، افزود: واحدهای صنعتی استان براساس توان صادراتی واحد‌ها گروه بندی شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیش نویس سند توسعه صادراتی استان آغاز شده است، ادامه داد: در همین راستا در سطح استان برنامه‌های خوبی تدوین شده است که توسعه صنعتی استان به عنوان محور توسعه استان مطرح شده است.

به گفته فغفوری، در حوزه بازرگانی داخلی ساماندهی اصنافی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند در دستور کار قرار دارد و از این رو جز با ایجاد سهولت در صدور مجوز امکان پذیر نخواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته نظارت بر خرده فروشی به اتاق اصناف واگذار شده است چرا که خود کنترلی موثر‌تر از بازرسی و جریمه کردن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: در شهریور سال گذشته پایش واحدهای صنعتی تعطیلی را داشتیم که شاهد راه اندازی ۱۰ واحد تعطیلی بودیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: در حال حاضر بالای ۲۰ درصد از واحدهای صنعتی استان زنجان تعطیل هستند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه رفع موانع تولید از سوی دولت از دیگر اقدامات امسال خواهد بود، یادآور شد: امید می‌رود تا بتوان مشکلات واحدهای تولیدی را با استفاده از این کارگروه حل کرد.

این مقام مسئول در پایان این نشست به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره کرد و گفت: نرخ بالای سود تسهیلات، کوتاه بودن مدت بازپرداخت سرمایه در گردش، فرایند طولانی بودن اخذ تسهیلات وافزایش قیمت‌ها که موجب خارج شدن طرح از توجیه اقتصادی می‌شود و نبود زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی از مهم‌ترین این مشکلات هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز