خبرگزاری کار ایران

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

دعوت از مهندسان فرانسوی برای ترویج کشت کلزا در ایران

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۶۰۵

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای ترویج کشت کلزا از مهندسان فرانسوی برای آمدن به ایران دعوت شده و از پاییز گذشته مزارع متعددی در سطح کشور زیر کشت این محصول رفته است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، به نقل از استانداری کرمانشاه، عباس کشاورز به منظور بازدید از مزارع کلزا و کشتزارهای دیم به کرمانشاه سفر کرده و در دیدار با استاندار کرمانشاه، گفت: برنامه‌های دولت در راستای اقتصاد مقاومتی دارای چند اصل اساسی است که امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته عملی شوند.

کشاورز با اشاره به اینکه کشاورزی کشور دچار ناپایداری شده، عنوان کرد: در این وضعیت مجبوریم یک الگوی کشت عملیاتی را انجام بدهیم و در این الگو کشت محصولاتی همچون کلزا از نظر پایداری دارای اهمیت بسیاری است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی دومین سیاست این وزارت‌خانه را فراهم کردن عرصه برای ورود تکنولوژی روز دنیا به کشور عنوان کرد و افزود: طی سال‌های گذشته زمینه ورود تکنولوژی مدرن محدود شده بود که ضرورت برداشته شدن این موانع حس می‌شد.

وی موضوع آب را سومین اصل مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به بحران جدی در زمینه منابع آبی کشور، تمهیدات متعددی برای مدیریت این وضعیت اندیشیده و پروژه‌هایی نیز تعریف شده که به‌زودی به اجرا درمی‌آیند.

این مسئول به تشریح مزایای کشت کلزا در کشور پرداخت و متذکر شد: کلزا یک محصول اقتصادی است و در صورت معرفی صحیح آن می‌تواند جایگاه خوبی در میان کشاورزان به‌دست آورد.

کشاورز ادامه داد: کلزا بالای ۴۰ درصد روغن دارد و روغن آن از تمامی روغن‌ها به استثنای کنجد و کتان بهتر است و این محصول حاصلخیزکننده و پایدارکننده خاک است و هر محصولی که پس از آن کشت شود تا ۲۲ درصد افزایش تولید خواهد داشت.

وی یادآور شد: با توجه به این مزیت‌ها از مهندسان فرانسوی دعوت کرده‌ایم تا برای ترویج کشت کلزا به ایران بیایند و از پاییز سال گذشته نیز مزارع متعددی در سطح کشور و از جمله کرمانشاه با نظارت مهندسان فرانسوی زیر کشت این محصول رفته است.

این مسئول آموزش کشاورزان را یکی از سیاست‌های مهم این وزارت‌خانه عنوان کرد و گفت: تعدادی از کشاورزان برای آموزش به فرانسه فرستاده می‌شوند تا با تکنولوژی روز دنیا آشنا شوند، زیرا آموزش کشاورزان موجب می‌شود ما مزارع قابل قبولی داشته باشیم.

به گفته معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، کرمانشاه یک استان پیشتاز در عرصه کشاورزی است و طی این مدت برنامه‌ها و سیاست‌های مدنظر این وزارت‌خانه در حوزه‌های مختلف را به‌خوبی انجام داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز