خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کرج، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه:

تلاش شهدای هسته‌ای در جریان مذاکرات نادیده گرفته نشود

کد خبر : ۲۶۳۱۹۷

امام جمعه کرج، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، برلزوم نادیده گرفته نشدن چند ساله تلاش دانشمندان و شهدای هسته‌ای کشور، در جریان مذاکرات تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، آیت الله حسینی همدانی، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی منافع آمریکا در منطقه و جهان را بهم ریخته است، گفت: بحث هسته‌ای ایران هیبت پوشالی امریکا را به سخره گرفت و از یکه‌تازی و قدرت‌نمایی یک طرفه امریکا جلوگیری و آن را خنثی کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش امریکا در دنیا این است که به همه بفهماند کسی بدون امریکا نمی‌تواند پیشرفت علمی و فنی داشته باشد بیان داشت:  ملت ایران اثبات کرد که رابطه با امریکا رفتن زیر بار زور است و ملت ایران با الهام از احکام سراسر قدرت و عزت اسلام تاکنون اجازه نداده و نمی‌دهد کسی با او از سر قلدری سخن بگوید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به خوی سلطه‌گری دولت و سران امریکا گفت: ایران در عرصه‌های مختلف، حتی در گفت‌وگو و مذاکره نشان داد که زیر بار ذلت و زور نمی‌رود و از منافع خود دفاع می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ زمینه‌ای رابطه با امریکا برای ملت ایران سود و منفعتی جز ذلت و خواری به دنبال ندارد، خاطرنشان کرد: سردمداران امریکا خود به این نکته اذعان داشته‌اند که هدفشان تهدید است و فشار تا اندازه‌ای که تغییر نظام سیاسی ایران محقق شود.

وی در ادامه بیان داشت: هیچ‌یک از طرفین دست از اهداف و آرمان‌ها و استراتژی خود برنمی‌دارد و هدف آنان نیز تحت فشار قرار دادن است تا نظام سیاسی ایران عوض شود.

وی با بیان اینکه در مسئله هسته‌ای هراسی را در دنیا از ایران ایجاد کرده‌اند، گفت: دشمنان از ایران اسلامی می‌هراسند نه ایران هسته‌ای و این درحالی است که ایران با هسته‌ای شدن و به دست آوردن صنعت هسته‌ای نشان داد که از رشد علمی بالایی برخوردار است.

امام جمعه کرج افزود: دانشمندان هسته‌ای ایرانی نیز با جهاد علمی افتخارات زیادی را برای ایران به ارمغان آوردند و در این راه نیز جان خود را فدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید تلاش دانشمندان این عرصه نادیده گرفته شود، تصریح کرد: در این صورت خیانت به اسلام و شهدای این عرصه است و باید در این زمینه بسیار توجه داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان کرد: ایران در تمام مراحل به دست آوردن صنعت هسته‌ای کاری بر خلاف قوانین بین‌المللی انجام نداد و به مردم دنیا نشان داد که بدون تکیه به امریکا و قدرت‌های جهانی حتی در تحریم و فشار نیز می‌توان به پیشرفت رسید که این برای دشمنان بسیار سنگین بود.

وی با بیان اینکه 5+1 به مذاکرات برای کنترل قسمتی جریان رو به رشد و علمی کشور احتیاج داشت، خاطرنشان کرد: ایران، با رعایت اخلاق سیاسی تا جایی که مواضع خود را دچار مشکل نبیند، همکاری می‌کند.

خطیب جمعه کرج همچنین در ادامه، با بیان اینکه طرف مقابل همیشه منتظر سوء استفاده است تا با به‌ دست‌ آوردن هر فرصتی خنجر خود را از پشت یا جلو فرو کند و در این زمینه هیچ ملاحظه‌ای نمی‌‌کند، با اشاره به کنفرانس خبری اوباما که پس از مذاکرات برگزار شد، گفت: در این کنفرانس مباحثی مطرح شد که شیطنت در آن کاملا مشهود است و هنوز ایران را قابل اعتماد نمی‌داند و نیازمند راستی‌آزمایی ایران است و به این امر اذعان داشت که حتی توافق نیز بی‌اعتمادی میان دو کشور را حل نمی‌کند و نگرانی‌ها بر سر جای خود باقی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با انتقاد از رفتار منفعلانه برخی مردم و مسئولان، در جریان پس از اعلام بیانیه دیشب ایران و 5+1 خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان با هوشیاری کامل، در هر مقطعی از تاریخ انقلاب باید مقتدرانه، عزتمندانه و با توجه به جمیع جهات ابراز احساسات کنند.

وی با اشاره به اینکه از نظر دشمنان نگرانی تهدید ایران برای اسرائیل همچنان پابرجا است، اظهار داشت: امنیت عربستان به گفته رئیس جمهور امریکا از مهم‌ترین اصول محسوب می‌شود.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه سرعت رشد قدرت منطقه‌ای ایران برای استکبار به ویژه امریکا و اسرائیل نگران‌کننده است، گفت: سرعت ایران در زمینه جغرافیای سیاسی بسیار بالا است و اگر قرار باشد با ایران توافقی در زمینه مسائل هسته‌ای صورت گیرد، وضعیت تغییر می‌کند و ممکن است پس از توافقات هسته‌ای به توافقات منطقه‌ای نیز برسیم.

وی با بیان اینکه اسرائیل و عربستان در این زمینه بسیار نگران هستند، افزود: امریکا برای اطمینان دادن به این دو کشور، اجازه حمله به یمن را داد و آنان را مطمئن کرد که با توافق هسته‌ای با ایران، سیاست امریکا در منطقه تغییری نمی‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه جنگ با یمن در جهت منافع امریکا است، خاطرنشان کرد: این جنگ دارای ابعاد و تبعات بین‌المللی است و کشورهایی نظیر مصر، ترکیه، پاکستان، سودان و کشورهای خلیج فارس وارد شده‌اند و نشان‌ از اهمیت این موضوع با توجه به سیاستی که در این کشور حاکم می‌شود، دارد.

وی با اشاره به اینکه سران کشورهای دنیا ادعای بشردوستی می‌کنند و نام سازمان خود را "سازمان حقوق بشر" نامیده‌اند، گفت: سران کشورهای اسلامی نیز ادعای اسلام دارند اما به نام آن، با اسلام می‌جنگند و آن را از بین می‌برند و نه تنها اهتمامی به امور مسلمین ندارند، بلکه به جای وحدت با یکدیگر با امریکا و اسرائیل بر علیه مسلمانان متحد شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه این امر نشان‌دهنده خباثت و پلیدی ذات آن‌ها است، اظهار داشت: آل سعود به جز تامین منافع امریکا و اسرائیل ماموریت دیگری ندارد و این برای جهان‌ اسلام درد آور است.

وی با اشاره به اینکه نحوه حمله عربستان به یمن تشابه زیادی به حملات اسرائیل به غزه، فلسطین، سوریه و لبنان دارد، گفت: بیش از 500 نفر در چند روز گذشته در یمن کشته شدند که 90 نفر از آنان کودکان بودند و به همان سبک اسرائیل بیمارستان‌ها و محل‌های تجمع افراد غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند.

امام جمعه کرج بیان کرد: این جنایات در حالی صورت می‌گیرد که مجامعی که داعیه دفاع از حقوق بین‌الملل را دارند ساکت هستند و اقدامی انجام نمی‌دهند اما انصارالله نیز زیر بار ظلم و ستم نرفته و مقاوم و مستحکم ایستاده‌اند و به موقع عمل می‌کنند.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی همچنین در خطبه‌ اول این هفته نمازجمعه کرج، ضمن واکاوی خصوصیات ولی ‌فقیه، بیان داشت: شناخت کافی از احکام الهی و اسلامیتقوا و تعهد لازم و شایستگی لازم در شناخت مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و مسائل روز، از موارد مهمی است که سبب می‌شود ولایت در اختیار فرد قرار گیرد.

امام‌جمعه کرج، با بیان اینکه فقیه به فردی گفته می‌شود که با استدلال از منابع اسلامی مانند روایات و قرآن و عقل، راه حل رویارویی با مسائل مختلف را به مردم نشان می‌دهد، گفت: فردی که به چنین درجه علمی می‌رسد مجتهد نام دارد اما هر مجتهدی مرجع تقلید محسوب نمی‌شود و مرجع تقلید باید توان پاسخگوی به مسائل روز را داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز