خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت ادراه کل میراث فرهنگی مازندران:

625 هزار سرکشی از دی ماه 84 تا پایان سال گذشته از آثار تاریخی مازندران صورت گرفت است

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۹۴۰

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 625 هزار سرکشی از آثار ثبتی و غیر ثبتی بصورت شبانه روزی از دی ماه 84 تا پایان سال گذشته در سطح استان صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ نعمت قاسمی بعدازظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر ساله در ایام نوروز اقداماتی در خصوص برقراری نظم، امنیت، تشدید اقدامات حفاظتی و مراقبتی از موزه ها، اماکن تاریخی، فرهنگی، آثار ثبتی و حفاظتی در دستور کار قرار می گیرد، اظهار داشت: یگان حفاظت از اول فروردین تاکنون 850 مورد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی داشته و تا به امروز مورد خاصی مشاهده نشده است.

وی افزود: 625 هزار سرکشی از آثار ثبتی و غیر ثبتی بصورت شبانه روزی از دی ماه 84 تا پایان سال گذشته در سطح استان صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: بالغ بر 515 مورد جرائم علیه میراث فرهنگی از قبیل حفاری غیر مجاز، خرید و فروش و نگهداری اشیاء تاریخی، فرهنگی، سرقت، تخریب و ساخت و ساز از زمان تاسیس یگان حفاظت تا سال گذشته در سطح استان انجام شده است.

قاسمی با بیان اینکه طی این مدت 199 دستگاه فلزیاب و گنج یاب در سطح استان کشف و ضبط شده است گفت:  32 هزار و 73 قطعه سکه تاریخی اصل و بدل مربوط به دوره های اسلامی، اشکانی و ساسانی در سطح استان از سال 88 تا سال گذشته کشف و ضبط شده است.

وی، از کشف و ضبط 6 هزار و 200 مورد اشیاء تاریخی اصل و بدل مربوط به عصر آهن، دوره هخامنشی و اشکانی از قبیل مجسمه های انسان نما، حیوان مومیایی شده، نسخه های خطی، کتاب های تاریخی، کوزه های سفالی اصل، دستبند، گوشواره و ... از جنس مفرغ اصل، شمشیر و سرنیزه، فرش، مجسمه و ظروف سفالی اصل طی 9 سال اخیر خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز