خبرگزاری کار ایران

شهردار اهواز:

توسعه بدون توجه به عرصه فرهنگ امکان پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۶۷۱

امیدوارم یک دل، یک صدا و با هم تلاش کنیم تا به عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی شویم و این خواسته دور از دسترس نیست.

 شهردار اهواز در نشست هم اندیشی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهواز گفت: شما کسانی هستید که دانش و آگاهی مردم را توسعه می‌دهید و این کار شما بسیار ارزشمند است. چون اگر کتاب وجود نداشت پیشرفت و توسعه دنیا را فرا نمی‌گرفت. بر همین اساس است که دین مبین اسلام برعلم و خواندن تاکید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری اهواز، سید خلف موسوی افزود: توسعه باید به صورت متوازن و پایدار در همه بخش‌ها صورت گیرد. توسعه بدون توجه به عرصه فرهنگ امکان پذیر نیست. زیرا این ناهماهنگی در توسعه منجر به بحران می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که هدف ما توسعه فرهنگی است که از منظر کتاب و کتابخوانی باید به آن نگاه کنیم ادامه داد: بسیار خرسندم که اهواز مفتخر به لقب پایتخت کتاب ایران شد. امیدوارم یک دل، یک صدا و با هم تلاش کنیم تا به عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی شویم و این خواسته دور از دسترس نیست.

شهردار اهواز همچنین بر لزوم تشکیل یک تیم فکری قوی در همین راستا تاکید کرد و گفت: باید به صورت منظم جلساتی را در این زمینه برگزار کنیم و بیشتر از این فعالیت کنیم. لازم است به کار‌ها شتاب بیشتری داده شود و از فرصت پایتخت کتاب ایران استفاده کنیم.

وی گفت: شهرداری اهواز با هماهنگی شورای شهر این آمادگی را دارد تا در مناطق محروم وکم برخوردار، اراضیِ را که مشکل مالکیتی نداشته باشند به احداث کتابخانه عمومی اختصاص دهد.

سید خلف موسوی از انعقاد توافق نامه‌ای که مجری آن مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان است خبر داد و گفت: در این راستا ارگان‌ها، شرکت‌ها و خیرین نیز باید به یاری ما بیایند تا در سطح محلات و مناطق شهر اهواز کتابخانه بسازیم.

وی در ادامه همچنین از متولیان امور کتابخانه‌ها خواست تا یک بسته اجرایی را در این راستا تنظیم و در جلسه‌ای با حضور استاندار خوزستان مطرح کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم، از سوی شهردار اهواز لوح‌هایی به رسم یادبود به کتابداران منتخب اهداء شد.

ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز