خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تاکید کرد:

مردم یاریگر منابع طبیعی استان باشند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۱۰۹

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تاکید بر اینکه با کمبود امکانات و نیروی انسانی امکان احیا، توسعه و بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی وجود ندارد، گفت: در این راه باید عموم مردم یاریگر منابع طبیعی استان باشند و در این راه اشاعه فرهنگ عمومی حفظ و صیانت از منابع طبیعی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهمن اسکندری امروز شنبه (۱۶اسفند) با تاکید بر اینکه زندگی تک تک افراد جامعه با منابع طبیعی گره خورده است، عنوان کرد: امسال برنامه‌هایی از سوی منابع طبیعی استان برگزار شده که مورد تایید دفتر نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

وی تشکیل سفیران انفال از سوی منابع طبیعی استان را گامی برای تبیین احکام دینی و شرعی بیان کرد و افزود: این برنامه بیشتر با هدف ارتقا مشارکت عموم مردم در ارتبط با موضوع منابع طبیعی برگزار شد.

اسکندری بر این بارو است که صیانت از منابع طبیعی تنها در سایه مشارکت عموم مردم امکان دارد و در این راه نگاه اقتصادی برای ایجاد انگیزه بسیار مهم است.

وی تشویق عرصه نشینان برای کاشت گونه­‌های خاص با هدف درآمدزایی همچون تولید گونه‌های نهال را یادآور شد و ادامه داد: اجرای طرح کاشت گیاهان دارویی و صنعتی جزو دیگر مواردی بوده که سعی کرده‌ایم بهره برداران را به سمت کاشت تشویق کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی استان افزایش۷ برابری تولید نهال در نهالستان کوشکن را جزو دیگر برنامه‌هایی بیان کرد که موجب شده اکنون بیش از۵۰۰ هکتار جنگل­کاری را شاهد باشیم.

اسکندری اصلاح و احیا۶۲۰۰ هکتاری مراتع، تولید نهال۲۰ هزار هکتاری با مشارکت زنان روستایی به شکل پایلوت را از دیگر برنامه‌های سال جاری منابع طبیعی استان عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز