مدیرعامل تأمین اجتماعی:
ساختار درمانی در سازمان تأمین اجتماعی اصلاح میشود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: باید کیفیت خدمات را برای 48 میلیون نفر از افراد بیمهشده ارتقا دهیم و اصلاح ساختار درمان، دیجیتال کردن فرآیند درمان و رسیدگی به اسناد پزشکی کاملاً الکترونیکی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مصطفی سالاری درباره دستاوردهای سفر یکروزه خود به استان قزوین گفت: در این سفر به همراه معاونان خود نشستهایی با نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی برگزار شد و مطالبات و درخواستهای گروههای مختلف را شنیدیم که همه آنها را پیگیری میکنیم.
وی افزود: برای اینکه مسائل موجود بین سازمان با مجموعههای کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان را بررسی کنیم نشستی در اتاق بازرگانی قزوین با حضور کارفرمایان برگزار شد و به لحاظ اینکه اصل ورودی سازمان برای حقوق بازنشستگان از سوی کارفرمایان پرداخت میشود و تشکل رسمی آنها اتاق بازرگانی است این مطالبات را مورد توجه قرار دادیم.
سالاری بیان کرد: موضوعات مهمی مانند اصلاح دفاتر بازرسی و حسابرسی، عناوین شغلی، مشاغل سخت و زیانآور امور کارگاهی مطرح شد و راهکارهایی برای بهبود وضعیت را بررسی کردیم و قرار شد با تشکیل کارگروه مشترک این مسائل به صورت تخصصی بررسی شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه به دنبال تعامل با اتاق بازرگانی هستیم تا اصلاحات مورد نظر طرفهای کارگری و کارفرمایی با نظر افراد ذینفع لحاظ شود، گفت: مواردی که نیازمند اصلاح ساختاری، ضوابط و آییننامه بود، مقرر شد امور مصداقی که اتاق بازرگانی با آن درگیر است، به ما منعکس کند و آن را به سرعت رسیدگی کنیم تا مشکلات حل شود.
سالاری درباره برنامههای تحولگرا در سازمان عنوان کرد: قانون برنامه هفتم به همه نهادهای دولتی و اجرایی تأکید کرده از بنگاهداری خارج شوند و سهام کنترلی نداشته باشند و ما هم مشمول این قانون هستیم و باید آن را اجرا کنیم که مقدمات آن را مهیا کردهایم.
وی ادامه داد: امکان اینکه همه واگذاریها توسط دستگاههای اجرایی در یک دوره کوتاه صورت گیرد، ممکن نیست و نمیتوان به سرعت همه بنگاهها را به بخش خصوصی واگذار کرد و از نظر زمانی هم نمیتوان در یک سال آن را عملیاتی کرد؛ اما کار را آغاز کردهایم تا به تدریج این فرآیند محقق شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: روالی است که قانونگذار به درستی شروع کرده و به تدریج این واگذاریها به افراد ذیصلاح صورت میگیرد و منابع حاصل از آن هم صرف ذخایر و منافع سازمان میشود و در نهایت تلاش میکنیم آنچه واگذار میکنیم یک دارایی ارزشمند به ذخایر بیمه شدگان و آینده صندوق اضافه کند.
سالاری در مورد مطالبات از دولت نیز یادآور شد: با رسیدگیهایی که در سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد، یک سند اولیه داریم که رسیدگی میشود و آنچه قانونگذار تهیه کرده مبنای کار است.
وی اضافه کرد: در این نشست ضریب کسورات پیمان و بازرسی دفاتر و حسابرسیها مورد بحث قرار گرفت و قرار شد به صورت مشترک نشستهایی داشته باشیم تا راهکار درست اتخاذ شود. در یک ماه آینده همه موارد مطرح شده بررسی و پیگیری میشود و به اتاق بازرگانی اعلام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توجه به کیفیت خدمت درمانی را مهم دانست و گفت: باید کیفیت خدمات را برای 48 میلیون نفر از افراد بیمهشده ارتقا دهیم و اصلاح ساختار درمان، دیجیتال کردن فرآیند درمان و رسیدگی به اسناد پزشکی کاملاً الکترونیکی خواهد شد.
سالاری افزود: با عملی شدن نظام ارجاع خانواده امیدواریم بتوان مسیر خدمتدهی را بهبود بخشید و با افزایش منابع کارهای بهتری صورت داد.