خبرگزاری کار ایران

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی:

یکی از برنامه‌های محوری دادگستری تعامل مناسب دستگاه قضا با وکلا است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۶۱۰

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه مهمترین وظیفه این نهاد صیانت از سلامت و اقتدار دستگاه قضایی و تمامی عوامل مرتبط با آن است، گفت: یکی از برنامه‌های محوری دادگستری استان مرکزی، ارتباط و تعامل مناسب دستگاه قضا با مدیران و برنامه‌ریزان کانون و مرکز وکلا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی حیدری در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره کانون و مرکز وکلای دادگستری استان مرکزی، افزود: همکاری و تعامل مطلوب، منتج به کاهش مسائل و مشکلات و ارتقاء سطح کیفی فرایند دادرسی در دادسرا و محاکم می‌شود. حاصل این فرایند، بهبود و افزایش میزان رضایت‌مندی مردم است.

وی به ضرورت آموزش‌های لازم و کاربردی برای وکلا به ویژه برای کارآموزان وکالت اشاره کرده و ادامه داد: وکلا، هم‌شأن قضات هستند، بنابراین خواسته حفاظت و اطلاعات از هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا این است که آموزش‌های مفید و جامعی را برای کارآموزان وکالت و وکلای جوان در نظر داشته باشند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: انتظار می‌رود وکلا با موکلین خود صادق باشند و تمام زوایای موضوع را برای آنان بازگو کنند تا موکل در جریان وضعیت حقوقی پرونده خود قرار گیرد. امانت‌داری و رازداری از موضوعاتی است که وکلا به خصوص کارآموزان وکالت باید به آن توجه کنند.

حیدری با تأکید بر اهمیت مسائل روز اجتماعی و پیگیری‌های حقوقی این مسائل، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفاظت از حقوق عامه، از وکلا درخواست می‌شود که در باب موضوعات اجتماعی روز از جمله موضوع آلودگی هوا، واگذاری معادن و بیکاری و ... طرح و ایده ارائه دهند و در حل‌وفصل شدن مشکلات اجتماعی سهیم باشند.

وی به حیطه کاری نهاد حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی اشاره کرده و بیان داشت: تمامی ظرفیت کاری، برخوردی و مچ‌گیری نیست و مبنای کار در تمامی ابعاد بر اساس پیشگیری و صیانت از همکاران و مرتبطین با دستگاه قضایی است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه 1600 وکیل در این استان دارای پروانه وکالت هستند، اضافه کرد: 212 شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، 137 شعبه حل اختلاف و 170 مؤسسه داوری به جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارائه می‌کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز