خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر شیراز مصوب شد؛

نامگذاری بزرگراه و تقاطع ۵۵متری حافظ به نام رئیس جمهور شهید و وزیر امور خارجه

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۲۱۸

در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درخصوص تغییر نام بزرگراه جدیدالاحداث 55 متری شهرک حافظ به نام خادم الرضا (ع) شهید جمهور آیت اله سید ابراهیم رئیسی، به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، براین اساس با تغییر نام بزرگراه جدیدالاحداث 55 متری شهرک حافظ به نام خادم الرضا (ع) شهید جمهور آیت اله سید ابراهیم رئیسی موافقت شد.  

همچنین شهرداری شیراز مکلف است تابلوی تکریم شهدای خدمت را در دو طرف ورودی تقاطع بزرگراه یا پل ورودی ( با کاشی یا مصالح ماندگار ) نصب نماید و مصوبات مغابر در خصوص موضوع این مصوبه (معبر مذکور) لغو می شود. 

در ادامه طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درخصوص نامگذاری تقاطع ورودی بزرگراه 55 متری شهرک حافظ از بزرگراه حسینی الهاشمی به نام شهید حسین امیرعبداللهیان، نیزبه تصویب رسید. 

براساس ماده واحده این مصوبه با نامگذاری تقاطع ورودی بزرگراه 55 متری شهرک حافظ از بزرگراه حسینی الهاشمی به نام شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان موافقت شد. 

 لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص تکمیل تالار شهر شیراز ، ارسالی از کمیسیون های مشترک برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک و فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع)شورا، نیز  در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی و به تصویب رسید. 

  براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می شود از طریق انعقاد تفاهم نامه و قرارداد لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری فارس به منظور تامین اعتبار جهت تکمیل تالار شهر شیراز تا مبلغ 500/2 میلیارد ریال معادل ارزش املاک واگذار شده به شهرداری شیراز به صورت (نقدی، تهاتر با املاک، برات کارت، کارت اوراق بستانکاری) از ردیف اعتباری 10212022120801 (تملک پراکنده در سطح شهر) بودجه سال 1403 اقدام کند. 

تبصره: در قبال مبلغ فوق و معادل آن، بخشی از فضای ضلع شرقی محوطه مذکور (عرصه و محوطه منازل سازمانی) به عنوان بخش ورودی و همچنین در ضلع جنوبی پروژه و در راستای اجرای قانون مولد سازی، عرصه پارکینگ و باسکول قدیمی سیلو در ضلع شمالی ارزیابی و به شهرداری شیراز واگذار و انتقال مالکیت صورت پذیرد. 

اجازه عقد قرارداد و واگذاری اجرای خط 4 قطار شهری شیراز به بانک شهر

در ادامه لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، درخصوص اجازه عقد قرارداد و واگذاری اجرای خط 4 قطار شهری شیراز به بانک شهر به عنوان تامین کننده مالی و کنسرسیومی متشکل از شرکت سرمایه گذاری  شهر آتیه و دیگر تامین کنندگان و پیمانکاران صاحب صلاحیت که به تایید شهرداری شیراز و بانک شهر می رسد، ارسالی از کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، امورحقوقی واملاک و حمل ونقل و ترافیک و عمران شورا، بررسی و به تصویب رسید. 

  براساس ماده واحده  این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می شود نسبت به عقد قرارداد و واگذاری اجرای خط 4 قطار شهری شیراز به بانک شهر به عنوان تامین کننده مالی و کنسرسیومی متشکل از بانک شهر از طریق شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه و دیگر تامین کنندگان و پیمانکاران صاحب صلاحیت که به تایید شهرداری شیراز و بانک شهر می رسد، که مجوز اجرای فاز دوم متعاقبا از شورای اسلامی شهر شیراز اخذ می گردد، اقدام نماید. فاز یک: با طول حدود شش کیلومتر و هشت ایستگاه شامل ایستگاه های رازی، ایثار، شهرداری، قلب الزهرا (زینبیه) آستانه، شاهزاده قاسم، دروازه کازرون و ایستگاه استقلال و لینک ارتباطی خط دو به چهار به مبلغ حدود 100،000 هزار میلیارد ریال. فاز دو: با طول 15/5 کیلومتر و دوازه ایستگاه با هزینه تقریبی 200،000 هزار میلیارد ریال.  

همچنین مبالغ فوق در قالب تهاتر با املاک شهرداری و عوارض ساختمانی و صدور، انتشار و فروش اوراق مشارکت و همچنین اعطای کارت اوراق بستانکاری یا برات کارت پرداخت می گردد و  هزینه های فوق شامل ناورگان و تجهیزات ویژه نیست.  

همچنین در بودجه سنواتی شهرداری، هزینه اجرای پروژه خط 4 قطار شهری توسط شهرداری به تناسب درصد پیشرفت فیزیکی پروژه لحاظ شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز