خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان بوشهر خبرداد؛

فروش خودروی کارکرده، داروهای لاغری و رهن و اجاره آپارتمان، شگردهای اخیر کلاهبرداری سایبری

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۲۰۵

رئیس پلیس فتا استان از اخذ بیعانه در قالب فروش خودروی کارکرده، داروهای لاغری و رهن و اجاره آپارتمان بعنوان شایع ترین شگردهای اخیر کلاهبرداری سایبری دو ماهه سال جاری در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "مهدی قاسمی" در این باره گفت: در تحلیل موضوعات پرونده هایی که از طرف مراجع قضایی به پلیس فتا استان از ابتدای سال جاری با عنوان مجرمانه کلاهبرداری سایبری ارجاع شده، مشاهده شد که درصد بالایی از این جرایم با شگرد فروش خودروی کارکرده یا رهن و اجاره آپارتمان در سایت و اپلیکیشن آگهی محور دیوار و بخشی دیگری با شگرد فروش قرص های لاغری در صفحات اینستاگرامی صورت پذیرفته است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر  در ادامه اظهار داشت: متاسفانه برخی از کاربران فضای مجازی به‌رغم آموزش‌ها و توصیه های مکرر پلیس فتا که به انحاء مختلف و با همکاری رسانه ها اعلام می‌شود، همچنان فریب کلاهبرداران را خورده و با پرداخت بیعانه یا وجه معامله قبل از تحویل و مشاهده کالا یا موضوع مورد توافق یا ورود به لینک های جعلی پرداخت، دچار ضرر و زیان شده و همچنان جرم کلاهبرداری اینترنتی در صدر موضوعات پرونده های مالباختگان مراجعه کننده به پلیس فتا استان بوده، هرچند توفیقات خوبی در کشف و دستگیری مجرمین این حوزه در استان حاصل شده است.

سرهنگ قاسمی در خاتمه با تاکید به اینکه پلیس فتا بصورت شبانه روزی همزمان با پی جویی جرایم سایبری و دستگیری مجرمین، در حوزه ارتقاء سواد رسانه و آگاه سازی عمومی با هدف پیشگیری از شکل گیری اینگونه جرایم و کاهش آسیب پذیری شهروندان برنامه های گسترده ای را اجرایی کرده، بیان داشت: کاهش آسیب پذیری اینگونه جرائم با توجه بیشتر مردم به توصیه های پیشگیرانه پلیس نظیر پرهیز از پرداخت وجوه قبل از دریافت کالا و خدمات، خرید از سایت های معتبر و خودداری از مراجعه به صفحات نامعتبر اینستاگرامی برای تهیه مایحتاج خود و ... و همچنین مشارکت فعالانه همه دستگاه های متولی به امید خدا محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز