خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

انگیزه صادرکننده به علت چند نرخی بودن ارز کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۷۱۰

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با بیان اینکه چند نرخی بودن ارز موجب عقب کشیدن صادرکنندگان استان قزوین از تولید و صادرات کالاها می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر صادرکنندگان، ارز صادراتی را در قالب سامانه نیما عرضه می کنند و با توجه به پایین بودن نرخ ارز در این سامانه نسبت به بازار و دنیای واقعی، صادرات به صرفه نبوده و انگیزه صادرکننده نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی عبدیان روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد اتاق بازرگانی اظهار کرد: تک نرخی شدن ارز میزان فعالیت صادرکنندگان بخش خصوصی استان را افزایش داده و تراز تجاری را دوچندان می‌کند.

عبدیان ادامه داد: بین صادرکنندگان دولتی و خصوصی در تولید و نرخ ارز تفاوت وجود دارد، یعنی صادرکنندگان دولتی می‌توانند با هر نرخی ارز خود را بازگردانند، اما بخش خصوصی که هزینه مواد اولیه و سایر هزینه‌های خود را تحت تاثیر ارز آزاد تامین می‌کند، باید ارز خود را با قیمت پایین عرضه کند.

این مسئول بیان کرد: امسال با همکاری اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین چند اقدام مهم انجام شد که مهمترین آن تشکیل نمایندگی و راه اندازی نمایشگاه توانمندی های استان قزوین در اربیل عراق، سفر هیات تجاری استان به ارزروم و وان ترکیه بود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در این نشست با ارایه چند پیشنهاد در حوزه صادرات، خاطرنشان کرد: در راستای اختیارات موجود از شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با موافقت گمرک می‌توان ثبت سفارش کالا را تحت رویه بدون انتقال ارز انجام داد و همچنین گمرک قزوین نیز در خصوص ماشین آلات، تجهیزات و خطوط تولید و مواد اولیه واحدهای تولیدی اجازه ترخیص ۱۰۰ درصدی را صادر کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز