خبرگزاری کار ایران

تلاش چند ساله کارگران ««پارس پامچال» برای حفظ کارخانه/ مسئولان کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۱۵۸

کارگران کارخانه رنگ «پارس پامچال» قزوین می‌گویند: علی‌رغم اطلاع مسئولان کسی به جدیت برای رفع کامل مشکلات چند ساله این واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین وارد میدان نشده و ما کارگران همچنان سرگردانیم.

یک منبع کارگری در کارخانه «پارس پامچال» با اشاره به استمرار مشکلات کارگران این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفت: کارخانه ««پارس پامچال» » حدود ۳۰۰ کارگر داشت که طی سال‌های گذشته و همزمان با شروع مشکلات، تعداد کارگران آن به حداقل ۲۰ نفر رسیده است.

طبق اظهارات کارگران این کارخانه، برخی مسئولان کمبود منابع مالی را علت اصلی مشکلات آن می‌دانند اما برخی دیگر هم مشکل اصلی را فشار طلبکاران برای وصول طلب‌های مالی خود از کارخانه اعلام می‌کنند. به هر حال این ظرفیت تولید اشتغال می‌توانست رونقی برای صنعت استان و سفره خالی کارگران باشد که متأسفانه از رمق افتاده و منتظر احیا است.

آن‌ها با بیان اینکه کارگران در این کارخانه به دلیل نداشتن امکانات تولید کماکان امنیت شغلی‌شان را در مخاطره می‌بینند، در ادامه گفتند: اگر این بی‌توجهی‌ها که ناشی از تأمین نشدن منابع مالی است، ادامه پیدا کند، کارگران ضمن از دست دادن امنیت شغلی خود انگیزه‌ای برای کار کردن نخواهند داشت.

این کارگران با بیان اینکه ما خواستار آن هستیم که هرچه سریعتر مسئولان به مشکلات این واحد تولیدی رسیدگی کنند، درباره وضعیت تولیدات کارخانه نیز گفتند: هرچند در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی نداریم اما تولید بصورت حداقلی انجام می‌شود ضمن اینکه کارفرما تمام تلاش خود را برای تأمین منابع مالی به‌کار گرفته تا مبادا افزایش مشکلات بر امنیت شغلی کارگران لطمه بزند.

کارگران کارخانه رنگ‌سازی «پارس پامچال» همچنین گفتند: در حال حاضر این کارخانه با انبوهی از مشکلات کوچک و بزرگ روبرو است و کارگران به همراه کارفرما تمام تلاش خود را برای سرپا نگه داشتن آن انجام می‌دهند.

کارگران با بیان اینکه پیش از این میزان مطالبات معوقه کارگران به ۵ تا ۶ماه می‌رسید که مدیریت فعلی با حداقل درآمد کارخانه بخشی از مطالبات معوقه کارگران را پرداخت کرد و در حال حاضر کارگران دو ماه مطالبات مزدی سال جاری را طلبکارند، در پایان گفتند: با توجه به اینکه مدیریت فعلی مرتباً پیگیر مشکلات این واحد صنعتی است لذا از مسئولان می‌خواهیم پیش از اینکه این واحد به صورت جدی‌تری دچار مشکل شود، به کمک کارخانه و کارگران آن بیایند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز