خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت استان خبر داد؛

۱۱۸ واحد صنعتی دانش بنیان در قزوین فعالیت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۹۲۸

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: ۱۱۸ واحد صنعتی دانش بنیان با پروانه‌های جواز تاسیس، بهره برداری و فنی و مهندسی در استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن رستمی با اعلام این خبر گفت: ۸۷ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری، ۲۳ واحد دارای پروانه جواز تاسیس، چهار واحد دارای پروانه فنی و مهندسی و چهار واحد دیگر نیز دارای طرح توسعه هستند.

وی به وضعیت شرکت‌های دانش بنیان صنعتی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: شرکت‌های تولیدی از نوع "نوپای یک، ۲ و سه"، "تولیدی نوع یک و ۲"، "مستعد دانش بنیان"، "نوآور" و "فناور" است که بسته به نوع فعالیت در سامانه طبقه بندی شده است.

رستمی در خصوص دسته فناوری واحدهای صنعتی دانش بنیان استان قزوین تشریح کرد: مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات، نرم افزارها و سامانه‌های تخصصی، سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر، فوتونیک، مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی سیستم‌های خودکار، فناوری زیستی، خدمات تجاری سازی، دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان (سنتیک گیاهی) از عمده دسته‌های فعالیت شرکت‌های دانش بنیان قزوین محسوب می‌شود.

این مسئول همچنین در خصوص محصولات تولیدی در شرکت‌های دانش بنیان قزوین تشریح کرد: انواع محصولات بتنی، ماشین آلات غذایی، تجهیزات فاضلاب، قطعات اتصال دهنده، دارو، خشک‌ کن‌های صنعتی، چسب، کنترل کننده منطقی، ربات‌ها، شیرهای صنعتی، روکش کاغذ، کانترهای بیهوشی، سیستم‌های نمونه برداری، کودهای آلی، کوره صنعتی، فیلتر، دستگاه استریل، کابل، حسگرهای دما، قطعات خودرو، مبدل کاتالیستی، عایق حرارتی، گرانول، باجه‌های بانکی، هیدروکربن، شارژر باطری، نخ، قیر اصلاح شده، ماشین حفر تونل و موارد دیگر شیمیایی در این واحدهای تولید می‌شوند.

رستمی خاطرنشان کرد: واحدهای دانش بنیان قزوین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، شهر صنعتی البرز و ۶ شهرستان مستقر شده و درحال فعالیت و تولید هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز