خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی اکثراً تولید کننده ساکن در روستاها است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۲۰۰

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین گفت: 54 هزار نفر از جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایراستان تحت پوشش صندوق بیمه هستند و از خدمات آن استفاده می کنند.

به گزارش ایلنا در قزوین، سعید صادقی با اعلام این خبر گفت: توجه به مناطق محروم، گسترش عدالت و خدمات رسانی به کشاورزان، روستاییان و عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم است که باید با یک دیدگاه تحولی در راستای افزایش سطح پوشش بیمه‌ای آنها اقدام کرد که این مهم در دو سال اخیر عملیاتی شده و امیدواریم این روند همراه با افزایش کیفیت خدمات ادامه یابد.

این مدیر روستایی افزود: آگاهی بخشی جامعه روستایی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر امری ضروری است و باید دانست که بیمه عشایری هم مانند بیمه روستایی موجب ارائه خدمات بیمه‌ای توسط دولت، کاهش فاصله طبقاتی، گسترش عدالت اجتماعی، کاهش محرومیت و کم شدن فقر، افزایش، بهبود و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی در بخش کشاورزی، روستایی و عشایر می‌شود.

صادقی یادآورشد: جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی اکثراً از قشر مولد و تولید کننده ساکن در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند 

وی گفت: در حال حاضر در استان قزوین 54 هزار نفر از جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایراستان تحت پوشش صندوق بیمه هستند و از خدمات آن استفاده می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین افزود: از این تعداد حدود 3 هزار نفر مستمری بگیر صندوق هستند که طی این سال‌ها به درجه بازنشستگی نائل آمده اند و سرپرست خانوار آنها فوت شده و یا بازماندگان مستمری بگیرند و یا ازکار افتاد ه شده اند و از صندوق مستمری دریافت می کنند.

صادقی تصریح کرد: همه افرادی که 18 تا 50 سال سن دارند و ساکن روستاها و مناطق عشایری هستند و یا در شهرهای زیر 20 هزار نفر سکونت دارند و نیز کشاورزانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند اگر تحت پوشش بیمه نباشند و  18 تا 50 سال سن دارند می توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

وی اضافه کرد: متقاضیان برای ثبت نام در این صندوق می توانند به کارگزاری های تعیین شده در سراسر مناطق استان مراجعه کرده و پس از اطلاع از شرایط آن نسبت به بیمه شدن خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین گفت: در استان 24 کارگزاری داریم و در تمام شهرستان‌ها نیروهای صندوق حضور دارند و شهروندان می‌توانند به نزدیکترین کارگزاری محل سکونت خود مراجعه کرده و ثبت نام کنند و از خدمات صندوق استفاده کنند.

صادقی یادآور شد: در خصوص قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ها، ماده 21 این قانون به بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان اختصاص دارد و دولت مکلف شده با این صندوق تمامی مادران روستایی و عشایر که شاغل نیستند و دو تا سه فرزند دارند و فرزند آخر آنها از سال 1396 به بعد متولد شده باشد به رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و همه حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس این قانون و حمایت از خانواده های دارای چند فرزند تمامی حق بیمه این گروه توسط دولت پرداخت می شود.

این مدیر اضافه کرد: در شرایط عادی هم کسانی که می خواهند در این صندوق ثبت نام کنند تا دو برابر حق بیمه روستاییان و عشایر را دولت تا 70 درصد به صورت یارانه پنهان پرداخت می کند که روستاییان نیز از حقوق بازنشستگی برخوردار شوند.

وی در خصوص حق بیمه ها اظهار داشت: حداقل بیمه ماهانه 80 هزار تومان و حداکثر 325 هزار تومان در ماه است که این تعرفه ها در هشت گروه درآمدی تعریف شده و هر روستایی که بخواهد بیمه شود بر اساس درآمدش می تواند خود را بیمه کند و متناسب با همان سطح نیز مستمری دریافت کند.

صادقی افزود: در سطح هشت بیمه شده بایستی ماهانه 325 هزار تومان پرداخت کند و اگر با پرداخت این حق بیمه به سن بازنشستگی برسد با 30 سال سابقه ماهانه شش میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کند.

وی یادآور شد: نظام شرایط خوبی را مهیا کرده تا کرامت روستاییان حفظ شود و عدالت اجتماعی نیز در همه مناطق روستایی و عشایری با پوشش بیمه ای برقرار شود.

صادقی در خصوص مزیت های استفاده از بیمه صندوق کشاورزان، عشایر و روستائیان گفت: افراد بیمه شده می توانند با 65 سال سن و 15 سال پرداخت حق بیمه بازنشسته شوند و اگر فردی در کنار بازنشستگی و در حین بیمه پردازی دچار حادثه و بیماری شود و توان کار را از دست بدهد می تواند حقوق از کار افتادگی دریافت کند و اگر فوت کند بازماندگانش حقوق مستمری و بازماندگی دریافت می کنند.

وی بیان کرد: مزیت دیگر صندوق این است که سوابق افراد قابل انتقال است برای نمونه فردی که امروز  18 ساله است اما شرایط اشتغال را ندارد می تواند از طریق صندوق بیمه شود و سوابقش محاسبه می شود و اگر در آینده نیز در جایی مشغول کار شود این سوابق قابل انتقال است.

صادقی تصریح کرد: همچنین اگر فردی در گذشته تحت پوشش بیمه های دیگری بوده و امروز توان پرداخت و امکان ادامه پوشش را ندارد اگر به صندوق عشایر مراجعه کند ما سوابق گذشته را می پذیریم و وی را تحت پوشش بیمه قرار می دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز