خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور:

تعدی به حقوق عمومی و اموال عمومی ممنوع/ دولت از تعاونی مسکن جامعه کارگری حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۸۱۶

رئیس جمهور گفت: همچنانی که اجازه نخواهیم داد در کشور کوچک‌ترین تعدی صورت بگیرد نباید اجازه بدهیم زمین خواران و زیاده خواهان و متجاوزان به ثروت‌های کشور دست اندازی کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنج‌شنبه در سفر استانی به مازندران در دیدار مردمی این استان در مصلی ساری با گرامیداشت دهه کرامت از مردم‌ ولایی دیار علویان به‌عنوان ارادتمندان عصمت و طهارت یاد کرد که همواره با ولایت زندگی کردند.

وی افزود: مردم این دیار همواره در همه عرصه‌ها از جمله پیروزی انقلاب اسلامی و خط مقدم دفاع مقدس نقش‌آفرین بوده‌اند.

رئیس جمهور‌ی با ادای احترام به خانواده‌های شهدا و مردم ولایت‌مدار مازندران، از استقبال مردم این استان قدردانی کرد و گفت: این حضور را به حساب انقلاب، نظام و تجلیل از مقام شهدا و میثاق با ولایت می‌گذارم.

وی با بیان اینکه مازندران قطب کشاورزی، گردشگری، صنعت و اقتصاد دریا محور است، افزود: جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این استان در کارهای دانش بنیان پیشتاز هستند و در جای جای این کشور ایفای نقش می‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کرامت اکتسابی در راستای گره گشایی از مردم است، گفت: باید در طریق خودسازی و جامعه سازی حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی یا یادآوری اینکه در دور اول سفر نیازهای استان را احصاء شده است از تلاش مازندانی‌ها در ارتقای اقتصاد کشور قدردانی کرد و بازگشت ۳۹۵ واحد تولیدی مازندران به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه در حوزه آزادسازی سواحل گام خوبی برداشته شده است، ادامه داد: مسئله مهم بعد از آزادسازی آبادسازی است نه رهاسازی؛ گردشگران و اهالی باید در این فضا به تفریح و آسایش بپردازند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه در این دولت، مسکن در کنار اشتغال مورد توجه قرار گرفت و  گام‌های خوبی نیز برداشته شد، گفت: طبق آخرین گزارشی که وزیر راه و شهرسازی ارائه دادند هشت هزار و ۳۰۰ مسکن در استان در دست اقدام هست اما مشکل ما در استان مازندران به دلیل توسعه فضای سبز و کشاورزی کمبود زمین در مرکز استان و بعضی از شهر‌ها است.

وی مشکل اصلی مازندران در حوزه مسکن را کمبود زمین عنوان کرد و این را هم اطمینان داد که این مشکل نیز حل می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: اصل توجه به تولید داخلی و توجه به تولید کننده داخلی کشاورز است که برنج و مرکبات تولید می کند. 

وی گفت: امروز در کارخانه‌ چوب و کاغذ تاکید کردم که ما خوشحالیم که تولید ما در کاغذ توانسته کشور را از واردات بی نیاز کند.

رئیس جمهور افزود: در زمانی که در کسوت خدمت‌گزاری در دستگاه قضایی بودم در سفری که به قائم شهر و کارخانه نساجی داشتم وضعیت تولید در این کارخانه نامناسب بود و اکنون با تلاش مدیران و کارگران تولیدات این کارخانه رونق تازه‌ای گرفته است.

وی ادامه داد: وظیفه مدیران در دولت در سال ۱۴۰۳ که مزین است به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، زمینه مشارکت مردم در همه‌ بخش‌ها را آماده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین مسئله محیط زیست و حفظ اراضی جنگلی و منابع ملی را از دغدغه های دولت عنوان کرد و گفت: با قاطعیت باید جلوی افرادی که می‌خواهند به منابع ملی، ذخایر ملی، جنگل‌ها این ذخایر ارزشمندی که در استان وجود دارد دست اندازی کنند ایستاد.

وی گفت: همچنانی که اجازه نخواهیم داد در کشور کوچک‌ترین تعدی صورت بگیرد نباید اجازه بدهیم زمین خواران و زیاده خواهان و متجاوزان به ثروت‌های کشور دست اندازی کنند.

رئیس جمهور افزود: بخش‌های اجرایی، انتظامی و قضایی در این قضیه اجماع دارند و مصمم هستند که اجازه ندهند کسی تحت هیچ عنوانی تعدی به حقوق عمومی کند.

وی به درخشش بانوان مازندرانی در حوزه های ورزشی، علمی، صنایع دستی، کشاورزی و اشاره کرد و خواستار بهره‌گیری از ظرفیت بانوان برای تقویت حوزه های مختلف شد.

حجت‌الاسلام رئیسی به پروژه نیمه تمام روستای « اورست»در شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: پس از ۲۸ سال با همکاری استاندار و فرماندار ساری این موضوع حل شد.

وی افزود: هیچ مسئله و مشکلی در کشور وجود ندارد که حل نشود و حل آن به دست توانای مردم خواهد بود و اگر دیروز کسانی بودند که حل مسئله را به خارج از مرزها می‌بردند اما ما معتقدیم به تبعیت از رهبری فرزانه انقلاب حل مسائل کشور به دست زنان و مردان توانا قابل تحقق است زیرا بیگانه هیچ گره‌ای را از ملتی و کشوری نگشوده است و تنها دنبال منافع خود است.

رئیس جمهور  ایجاد تعاونی مسکن برای کارگران را از طرح‌های حمایتی برشمرد و گفت: دولت برای حل مسائل فراروی جوانان نیز با تمام وجود آمادگی دارد.

 وی تاکید کرد: از کنار چاله‌ها عبور نخواهیم کرد مگر برای آن چاله‌ها چاره کنیم؛ برای حل مسئله این دولت شبانه روزی گام بر می دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز