خبرگزاری کار ایران

در ششمین بازدید شیفت شبانه از پروژه های شهرداری مطرح شد؛

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه کمربندی جنوبی شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۷۷۵

وزارت راه و نیرو به تعهدات خود در خصوص کمربندی شیراز عمل کنند

ششمین بازدید شیفت شبانه از پروژه های در حال اجرای شهرداری شیراز این بار ایمن‌سازی کمربندی جنوبی مسیر غرب به شرق و همچنین آسفالت معابر سطح شهر با حضور مدیریت شهری کلانشهر شیراز، اصحاب رسانه، پلیس راهور استان فارس و پیمانکاران پروژه انجام شد.

به گزارش ایلنا، شهردار شیراز در این بازدید با اشاره به اینکه ۱۸ کیلومتر از کمربندی جنوبی را شهرداری شیراز با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز تحویل گرفت، گفت: طی کمتر از یکسال گذشته  این پروژه  پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی داشته است؛ جهش آسفالت به صورت مستمر در پروژه ها لحاظ و در بخشی از کمربندی آغاز شده است.

محمد حسن اسدی گفت: پروژه های خرد، متوسط و کلان زیادی در سطح کلانشهر شیراز در حال انجام است و امیدواریم در موعد مقرر این پروژه ها در خدمت شهروندان قرار گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این بازدید گفت: سال ۱۴۰۲ طراحی پروژه کمربندی جنوبی شیراز صورت گرفت و عملیات عمرانی آن به صورت رسمی آغاز شد.

محمد امین افزود: امروز بعد از گذشت ۹ ماه از آغاز این عملیات عمرانی، پروژه مذکور ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ایمن سازی کمربندی جنوب شهر به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه کمربندی جنوب فاقد شانه راه بود؛ عملیات شانه سازی به طول ۱۵ کیلومتر با نیوجرسی در طول مسیر انجام گرفت.

امین به عدم وجود نیوجرسی و نبود شانه در طول مسیر کمربندی اشاره کرد و گفت: عدم ایمنی جاده باعث انحراف خودروها و سقوط آنها به دره شده بود که تصادفات منجر به فوت زیادی در پی داشت.

ظرف یکماه آینده دوربین های ثبت تخلف وارد مدار می شوند

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز نیز در این بازدید گفت: بیش از 1500 تابلو انتظامی و راهنمایی در طول مسیر این پروژه نصب شده است؛ تابلوها از جنس کامپوزیت تعبیه شده و سرقت آن ها را به صفر رسانده است.

هادی شهدوست با بیان اینکه  بیش از یکهزار گل میخ،  استوانه های ترافیکی  و دماغه سازی ها در ورودی و خروجی شهرک ها انجام گرفته است ، افزود: در شش نقطه پروژه فنداسیون نصب دوربین های سطح تخلف سرعت انجام گرفته است . مشکل اصلی برق رسانی به پایه های دوربین های ثبت تخلف است که با شرکت توزیع برق وارد مذاکره شده ایم اما فاصله با پست برق زیاد است که همکاران ما در تلاش می کنند تا این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: امیدواریم ظرف مدت یکماه آینده دوربین ها وارد مدار شوند و وضعیت ترافیک کمربندی جنوب شهر شیراز براساس سرعت نیز ساماندهی شود.

وزارت راه و نیرو به  تعهدات خود در خصوص کمربندی شیراز عمل کنند

رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز نیز در این بازدید گفت: کمربندی جنوب مشکلات بحرانی  زیادی داشت که  شورا و شهرداری خارج از وظایف و تعهدات خود آن را پذیرفته و ایمن سازی ها را انجام دادند.

رضا محمدیان  تصریح کرد: این گلایه وجود دارد که اگر دستگاه های دولتی به انجام وظایف خود بیشتر عمل می کردند امروز شهرداری و شورا به جای هزینه کردن در کمربندی جنوب می توانستند این هزینه را با بودجه بهتری در درون شهر یا شهرک های دیگر انجام دهند.

وی خواستار شد تا رسانه ها با پیگیری از وزارت راه و وزارت نیرو به تعهدات  ساخت تقاطع های روی کمربندی و روشناییآن عمل کنند تا کمربندی کاملا ایمن برای شهروندان شیراز فراهم شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: بخشی از کمربندی شیراز که فاقد آسفالت و نیازمند ترمیم بود با اجرای جهش آسفالت انجام گرفت تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

رئیس پلیس‌راهور استان فارس با تأکید بر اینکه کمربندی جنوبی شیراز یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های کشور بود، گفت: خوشبختانه از زمانی که این کمربندی تحویل شهرداری شد  و با توجه به بررسی نقاط حادثه خیز و خط کشی های ساماندهی خوبی شکل گرفت و شاهد کاهش تصادفات در این نقطه بودیم.

سرهنگ صادق سلیمی  با اشاره به اینکه در ایام نوروز شاهد کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در کمربندی شیراز بوده ایم، افزود: اگر مشکلات دوربین‌های مدار بسته و روشنایی معابر هر چه زودتر حل شود  کمربندی ایمنی را در سطح کلانشهر شیراز شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز