خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان:

تشکل های کارگری در ارتقای سطح بهره وری تولید و سلامت محیط کار نقش مهم و بسزایی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۹۵۴

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: توسعه و تقویت تشکل های کارگری و کارفرمایی در محیط‌های کار و تولید تأثیر بسزایی در تنظیم رابطه کارفرما و کارگران ایفا کرده و از تنش‌های کاری، پیشگیری و در نهایت رونق و جهش تولید را به ارمغان می آورند .

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا روز سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی با اعضای هیئت مدیره کانون هماهنگی شورای اسلامی استان با بیان اینکه یکی از مهمترین اصول و رویکرد دولت و وزارت کار تقویت و توسعه تشکل های کارگری بعنوان یک نهاد مدنی در واحدهای اقتصادی می باشد ، اظهار داشت : تعامل با شرکای اجتماعی دولت یعنی تشکل های کارگری و کارفرمایی موجب امنیت شغلی، رونق تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار می شود و این اداره کل در خدمت این نهادهای مردمی و اقتصادی است.

وی در خصوص ارتباط همدلانه با تشکل های کارگری در چارچوب رعایت  اصل سه جانبه گرایی افزود: همدلی و همکاری بسیار خوبی بین مسئولان استان وجود دارد و همچنین رابطه بسیار خوبی  بین تشکل های کارگری، کارفرمایی و اداره کل تعاون, کار و رفاه اجتماعی لرستان از گذشته تاکنون وجود داشته است که این وفاق و همدلی و همکاری توانسته است نقش موثری درحل بسیاری از مشکلات حوزه کارگری استان ایفا کند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به فعالیت 380 تشکل کارگری و کارفرمایی در واحد‌های اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 305 تشکل کارگری و 75 تشکل کارفرمایی فعال بوده که با هماهنگی های لازم منجر به کاهش اختلافات کارگری و کارفرمایی شده است.

ناصری نیا به توانمندی و ارتقای سطح این تشکل ها در چگونگی ارتباط و تعامل با کارگران و کارفرمایان در قالب آموزش‌های تخصصی و عمومی تاکید کرد و گفت: کارشناسان این اداره کل با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه‌های کاری و تخصصی بیش از یک هزار و 600 نفر ساعت آموزش‌های مرتبط ارائه کرده اند.

وی به اصل سه جانبه گرایی در قانون کار، همسو بودن و نقش دولت، کارفرمایان و کارگران اشاره کرد و بیان کرد: این تشکل‌ها شامل نماینده کارگران، شورا‌های اسلامی کار، انجمن صنفی کارگری، انجمن صنفی کارفرمایی، کانون شورا‌های اسلامی کار، کانون کارفرمایان و کانون‌های کارگران بازنشسته هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز