خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان استان قزوین:

تحقق شعار سال نیازمند نگاه جدی‌ دولت به ظرفیت پروژه‌های عمرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۰۲۷

پیمانکاران پیشقراولان مبارزه با آثار تحریم‌ هستند

عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان استان قزوین پیمانکاران را پیشقراولان مبارزه با آثار تحریم‌ دانست و تأکید کرد: تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در گرو نگاه جدی‌ و عمیق دولت به ظرفیت پروژه‌های عمرانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، میثم صوفی‌نیارکی ضمن اعلام آمادگی پیمانکاران طرح‌های عمرانی برای مشارکت فعال در زمینه تحقق شعار سال گفت: پیمانکاران به‌عنوان پیشقراولان عمران و آبادانی کشور، همواره در صف مقدم توسعه و پیشرفت کشور قرار دارند و بیشترین همکاری و هم‌افزایی را در مبارزه با آثار تحریم‌ها و تبعات ناشی از جنگ اقتصادی با دولت‌های مختلف داشته‌اند، بنابراین لازم است دولت در تحقق شعار سال نگاه عمیقی به ظرفیت این حوزه داشته باشد‌.

بازرس کانون سراسری پیمانکاران عمرانی کشور افزود: در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» است، به‌عنوان فعالان بخش خصوصی این آمادگی را داریم تا همچون گذشته با نگاه جدی دولت به پروژه‌های عمرانی، به‌عنوان موتور محرک اقتصاد و پیشرفت، در راه جهش تولید گام برداریم.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی استان قزوین با بیان اینکه مشکلات پیمانکاران عمرانی جدا از مشکلات کلی کسب و کار در ایران نیست، ادامه داد: تمام صنایع کشور با مشکلات کسب و کار از جمله بروکراسی‌های زاید اداری، تورم بالا، رکود همراه با تورم و... درگیر هستند و وضعیت پیمانکاران صنعت احداث نیز به‌علت عدم تخصیص به‌موقع اعتبارات طرح‌ها، موانع و مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای و همچنین کمبود پروژه‌های موجود در زمینه طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، بیش از پیش پررنگ‌تر شده است.

صوفی‌نیارکی افزود: در سالهای اخیر همواره شاهد آن بوده‌ایم که دولت در ارائه لایحه بودجه سالیانه و همچنین مجلس شورای اسلامی با تصویب آن، ناترازی موجود در منابع را با کاستن از محل اعتبارات عمرانی جبران کرده‌اند، این در حالیست که بسیاری از صنایع به‌صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با صنعت ساختمان و پروژه‌های عمرانی گره خورده‌اند و این مورد در نهایت به کاهش ظرفیت بی‌بدیل شرکت‌های عمرانی که از سرمایه‌های مهم مملکت محسوب می‌شود منجر شده است.

وی با ضروری دانستن حمایت دولت از شرکت‌های پیمانکاری، اذعان داشت: در حوزه کارفرمایی حمایت از شرکت‌های پیمانکاری در نهایت به کاهش بیکاری، افزایش درصد اشتغال، ایجاد ثبات بین مشاغل و متقاضیان شغل و همچنین کاهش دغدغه دولت در ایجاد شغل پایدار برای جمعیت متقاضی شغل کمک خواهد کرد.

این عضو کارگروه پیمان و ضوابط شورای فنی استان قزوین در پایان ابراز امیدواری کرد: امید که با انعقاد تفاهم بین بخش‌های مختلف دولتی بتوان رونق پروژه‌های عمرانی و جهش تولید را با مشارکت شرکت‌های خصوصی پیمانکاری شاهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز