خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۹۰۰

احتمال آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه و خسارت به سازه های موقت

رئیس اداره پیش‌یابی هواشناسی آذربایجان غربی از هشدار سطح زرد هواشناسی بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی از عصر امروز در جنوب استان آغاز و تا فردا تقویت و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد در استان  اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی استان آذربایجان غربی سامانه بارشی از عصر امروز در جنوب استان آغاز و تا فردا تقویت و اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: بارش‌های رگباری همراه با رگبار و جوی ناپایدار از پدیده‌های جوی این سامانه بارشی در استان خواهد بود.

صابری با اشاره به اطلاع‌رسانی به ادارات درباره هشدار هواشناسی سطح زرد در استان عنوان کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت، وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌یابی هواشناسی استان آذربایجان غربی با اشاره به بیشینه و کمینه دما در شهرستان‌های استان بیان کرد: در حال حاضر گرم‌ترین دمای هوای در شهرستان پلدشت با دمای هوای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین شهر چالدران با دمای هوای پنج درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی با اشاره به میزان بارندگی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت افزود: از اول فروردین بیشترین بارندگی در شهرستان پیرانشهر به میزان ۱۸۸ میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در شهرستان تکاب ۴۸ میلیمتر بوده است که نسبت به میزان بارش در مدت‌زمان گذشته بارندگی در حد نرمال بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به میزان بارش در حوضه دریاچه ارومیه یادآور شد: میزان بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته افزایشی بوده و نسبت به بلندمدت کاهشی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز