خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در شورای برنامه ریزی استان تاکید کرد؛

مدیران دستگاه های اجرایی تا پایان خرداد اعتبارات مانده را جذب کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۵۸۶

استاندار فارس برنامه ریزی منسجم و هدفمند به منظور توزیع عدالت محور امکانات و خدمات در سراسر استان را ضروری دانست.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان  از نمایندگان فارس در مجلس دوازدهم درخواست کرد تا نسبت به حل مشکلات مردم و پیشبرد پروژه ها، اتحاد و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: دستاورد طرح هایی نظیر انتقال آب خلیج فارس برای تمامی استان مفید و مثمر ثمر خواهد بود و در پرتو هم افزایی می توان به اجرای آنها امید بست.

استاندار فارس با بیان اینکه توزیع عدالت محور خدمات سرلوحه عملکرد دولت سیزدهم است افزود: با برنامه ریزی مدون باید نسبت به برخورداری مناطق دورافتاده از خدمات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و سایر پیش نیازهای زندگی جامعه اقدام کرد.

به گفته ایمانیه، استان پهناور فارس با تکیه بر اصالت و ظرفیت های ارزنده ای که دارد باید پیشتاز باشد و سرانه آسیب های اجتماعی در آن، در پایین ترین رتبه ها در بین استان ها قرار گیرد. 

وی خطاب به مدیران استان گفت: برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت خود را ارایه کنید تا در شورای راهبری استان مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد.

ایمانیه یکی از وظایف شورای راهبری استان را حمایت از پیشبرد پروژه های دستگاه های اجرایی اعلام کرد و افزود: مطالبه از وزارتخانه ها برای پیشرفت طرح های استان یکی از ماموریت های ویژه شورای راهبری فارس است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ارتقا بهره وری یکی از ماموریت های اصلی دولت در سال جاری بشمار می رود.

استاندار فارس با ارایه مثالی ادامه داد: موضوع رشد بهره وری در زمینه های مختلف نظیر کشاورزی بسیار پراهمیت و حیاتی است. امروزه میزان تولید گندم در استان فارس بین 2 تا 12 تن به ازای یک هکتار متغیر است و این موضوع اهمیت ارتقا بهره وری و حرکت به طرف بالاترین استفاده صحیح از منابع را نشان می‌دهد.

وی رهنمودهای مقام معظم رهبری را راهگشا توصیف کرد و افزود: شعار سال برمبنای «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شده و دولت در گام اول می تواند تمرکز خود را بر اخذ مشارکت های کارمندان دستگاه‌های اجرایی با ارایه ایده های نو و کاربردی معطوف سازد.

استاندار فارس همچنین به مدیران دستگاه های اجرایی یادآور شد تا پایان خردادماه اعتبارات مانده و محقق نشده را جذب کنند.

ایمانیه جذب سرمایه های خرد را راهگشا توصیف کرد و افزود: تمامی سازمان ها با راه اندازی تعاونی های تولید و اشتغال می توانند در حوزه درآمدزایی، رشد بهره وری و حمایت از معیشت کارمندان و غیره مثمر ثمر باشند.

وی در زمینه اهمیت جذب سرمایه گذاری های خارجی گفت: جذب سالیانه یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در استان پهناور فارس قابل دسترس است و تعدادی از سرمایه گذاران آمادگی خود را برای حضور در عرصه های صنایع تبدیلی، خودروسازی، انرژی و غیره اعلام کرده‌اند.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنانش از دستگاه های اجرایی استان خواست در حوزه مولدسازی اهتمام بیشتری داشته باشند، همچنین از نقش آفرینی بانک ها در حوزه ارایه تسهیلات قدردانی کرد و افزود: طی چندماه گذشته میزان پرداخت تسهیلات از سپرده ها پیشی گرفته و جایگاه استان فارس از رتبه 29 به 19 ارتقا یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز