خبرگزاری کار ایران

وجود یک هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۹۳۳

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان از فراورده‌های خونی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، کیان دهراب پور با گرامیداشت ۲۸ فروردین «روز جهانی هموفیلی» افزود: این اداره کل، کاهش آلام و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند را با تأمین خون و فرآورده‌های سالم و کافی خونی مسئولیت اصلی خود می‌داند و می‌کوشد با افزایش کیفیت و کمیت خون و فراورده‌های آن، به این مهم دست یابد.

وی بیان داشت: در اصفهان بیش از یک هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که بدلیل نقص ژنتیک دارای کمبود فاکتورهای انعقادی موسوم به «۸ و ۱۳» که علت اصلی خونریزی بالینی در آنهاست، مواجهند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده رسوب «کرایو» از سازمان انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شد که ۶ هزار و ۷۸۷ واحد(۴۵درصد) آن در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا(ع) برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور۸) به مصرف رسید و سایر فاکتورهای موجود در این فراورده اعم از «ون ویلیبراند»، «فیبرینوژن»، »فاکتور ۱۳» و... در سایر بیماری‌ها استفاده شد.

وی گفت: همچنین سال گذشته ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد «FFP» (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۸۴ واحد(۶ درصد) در بیمارستان سیدالشهدا(ع) برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتورهای انعقادی به مصرف رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز