خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر مصوب شد؛

اصلاح نرخ جا به جایی مسافر در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۲۱۷

لایحه دوفوریتی کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری

در یکصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز نامه فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر رفع ایراد مصوبه در خصوص نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل ناوکان اتوبوس و مینی بوس در سال 1403، اصلاح و به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا،  براساس ماده واحده  این مصوبه نرخ کرایه جابجایی مسافر انواع ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در شبکه حمل و نقل مسافر حمل و نقل شهر شیراز در سال 1403 برابر نرخ اعلامی مرکز تورم آمار ایران براساس ناوگان نرخ ورودی (ریال) نرخ هر کیلومتر پیمایش (ریال) برای اتوبوس 12.590 645 ،مینی بوس 22.508 455 ، نرخ نقدی خطوط اتوبوس، مینی بوس 50.000  و هر ساعت دربستی با اتوبوس شهری 1.653.544 تصویب شد.

همچنین خطوطی که به نواحی حومه شهر خدمات رسانی می کنند علاوه بر نرخ مصوب 20درصد به نرخ کرایه کارت و نقد (به صورت رند شده) آنها اضافه خواهد شد و نرخ ورودی و کیلومتر خطوط شبانه با افزایش 50درصد نسبت به خطوط روزانه تعیین می شود.

این مصوبه از تاریخ 1403/01‌‌/01 لازم الاجرا بوده و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو می شود.

 لایحه دوفوریتی  کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری

لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز در سال  1403، بررسی و به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این مصوبه کاهش عوارض و بهای خدمات سال 1403 نسبت به میزان پرداخت نقدی مشخص شد و درصد کاهش عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی تا 90 میلیارد ریال مشخص شد.

همچنین مؤدیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آن ها مازاد بر مبلغ 90 میلیارد ریال است درصدهای کاهش عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به صورت پلکانی اضافه  می شود.

همپنین لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص کمک هزینه شهرداری شیراز جهت کرایه سفر و هزینه ثبت نام پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در شهر شیراز، ارسالی از کمیسیون های حمل ونقل و ترافیک و عمران و اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، بررسی و با قید یک فوریت مصوب شد.

براین اساس مقرر شد موضوع جهت بررسی با قید یک فوریت به کمیسیون های مشترک حمل ونقل و ترافیک و عمران و اقتصاد و سرمایه گذاری و برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارسال شود.

در ادامه طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درخصوص حمایت از فعالیت های ورزشی قهرمان ملی محمدرضاگرائی،  بررسی و به تصویب رسید.

براساس ماده واحده آن شهرداری شیراز مکلف است در چارچوب قوانین و مقررات حداکثر به میزان بیست و یک میلیارد ریال از ردیف بودجه های مرتبط در سال 1403 به منظور ساخت مجتمع ورزشی در زمین اهدایی از طرف اداره مسکن و شهرسازی به قهرمان ملی جناب آقای محمدرضا گرائی هزینه کند.

دستور کار دیگر لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، درخصوص اختیارات شورای راهبردی  مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز ، بود که ضمن اعلام وصول لایحه مذکور، مقرر شد موضوع با قید یک فوریت جهت بررسی به کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز