خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبرداد؛

بازدید ازاماکن مذهبی و تاریخی فارس از مرز 20 میلیون گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۵۰۷

اقامت بیش از ۴میلیون و ۶۱۵هزار نفر شب در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: از تاریخ 24 اسفندماه سال گذشته تا 24 فروردین‌ماه 1403 جمع کل آمار اسکان مسافران نوروزی در واحدهای اقامت‌های رسمی و غیررسمی و اضطراری استان فارس به4 میلیون و 615 هزار و 679 نفر شب رسیده است.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی امروز25 فروردین‌ماه 1403 افزود: طبق آمارهای ارائه‌شده در مدت مذکور یک میلیون و 69 هزار و468نفر شب در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های سنتی، بوم گردی، خانه مسافرها، زائرسراها، اردوگاه‌ها، پارک‌های ملی، طبیعت‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی و غیره اسکان یافتند. 

وی ادامه داد: آمار اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری شامل مهمان سرای های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس سالن‌های ورزشی، حسینه هاو مساجد و... به 3میلیون  و 546 هزار و 211 نفر شب رسید. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس  در رابطه با بازدیدهای نظارتی از تأسیسات و مؤسسات گردشگری و تمامی مراکز خدمات‌رسانی ایام نوروز در استان فارس گفت: در این ایام دو هزار و 500 مورد بازدید از کل تأسیسات گردشگری استان انجام شد که در این بازدیدهای نظارتی 384 تذکر، 55اخطار و 150 تشویق و 28 مورد هم به تعزیرات حکومتی معرفی شد و همچنین 342 مورد تعطیلی واحدهای غیرمجاز اقامتی و پذیرایی با همکاری اداره کل نظارت بر اماکن نیروی انتظامی فارس ثبت شد. 

وی به آمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های مذهبی تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای ارائه‌شده بیش از 4میلیون  و800 هزار  نفر بازدید از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، 13میلیون و 617 هزارو  578 نفر بازدید از سایت‌های تفریحی طبیعی و تاریخی همچنین یک میلیون 738 هزار و 403 نفر بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ثبت‌ شده است که جمع کل این بازدیدها 20 میلیون و 155هزار و 981 نفر بازدیدکننده می‌رسد. 

ثابت اقلیدی گفت: در این مدت مجموعه فرهنگی- تاریخی حافظ با 519 هزار و 81 نفر بازدید کننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با 401 هزار و 51 نفر و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی هم با 291 هزار و 527 نفر بازدید قرار دارد. 

وی افزود:  با توجه به آمارهای ارایه شده بازدید مسافران نوروزی در مدت مذکور از اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با 9 درصد افزایش همراه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز