خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

تامین اعتبارات سد معشوره‌ موجب تامین آب شرب و کشاورزی استان می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۰۴۰

استاندار لرستان گفت: تامین اعتبارات سد معشوره‌ موجب تامین آب شرب و کشاورزی استان می‌شود.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار روز جمعه  بیست و چهارم فروردین ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به منابع طبیعی کم‌نظیر در کشور گفت: منابع طبیعی مولد فرصت‌ها هستند، باید نگذاریم شرایط به گونه‌ای تغییر کند که این منابع به تهدید تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف منابع آب و انرژی لازمه تبدیل تهدیدها به فرصت است، بیان کرد: باتوجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی که لرستان وجود دارد قطعا با یک برنامه‌ریزی صحیح و اختصاص اعتبارات ویژه می‌توان تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

استاندار لرستان با اشاره به اختلاف نظر بین بنیاد شهید و شهرداری در پروژه برج‌های دوقلو خرم‌آباد گفت: در این پروژه سهم شهرداری خرم‌آباد دو - سه هزار میلیارد تومان است که اگر این سهم را شهرداری پیش‌فروش و واگذار کند بسیاری از موانع شهری برطرف خواهد شد، گاهی سازش و کوتاه آمدن می‌تواند شرایط مناسبی را برای استان به وجود آورد باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

زیویار با اشاره به اینکه لرستان به رغم اینکه  از ده‌ها میلیارد متر مکعب روان‌آب در داخل یا خارج از استان برخوردار است؛ گفت: متاسفانه در ذخیره‌سازی آب از ۱۰ درصد منابع آبی استفاده و بهره‌برداری مناسب صورت نگرفته است و امروز در تامین آب شرب با مشکلاتی مواجه است،  نیاز است سدهای معشوره با ۹۰۰ میلیون متر مکعب و مخملکوه با ۶۰ میلیون متر مکعب برای تامین آب شرب به سرانجام برسند.

وی بر تامین اعتبارات مورد نیاز برای ساخت سد معشوره‌ به منظور تامین آب شرب و کشاورزی که چند شهرستان لرستان را مشروب می‌کند تاکید کرد و با بیان اینکه احداث این سد یک سوم حجم سیل را در این شهرستان‌ها کاهش می‌دهد، گفت: مجوز ماده ۲۳ این سد نیز اخذ شده است.

استاندار لرستان با توجه به فرسایش خاک، رانش زمین، و در معرض سیل قرار گرفتن برخی روستاهای استان بر تدوین طرح جامع روستاهای در معرض تهدید سیل استان تاکید کرد و افزود: با توجه به بارندگی‌های با حجم بالا در لرستان نیاز است متولی لایروبی رودخانه‌ها مشخص شود. 

زیویار با اشاره به اینکه تامین اعتبار به منظور ایمن‌سازی و پایدارسازی تپه قلعه فلک افلاک که در معرض رانش قرار دارد ضروری است، بیان کرد: با توجه به اینکه حجم ترافیکی محور ارتباطی محور اسلام‌آباد-  زانوگه- بابازید اشباع شده است، ضرورت دارد این محور تعریض و چهارخطه شود.

وی با اشاره به اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی سال گذشته ستاد اربعین استان گفت: ضرورت دارد این اعتبار برای استان لرستان در سال جاری افزایش یابد.

استاندار لرستان در پایان بر اختصاص اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی دیواره ساحلی شهر پلدختر، تامین و تخصیص و اعتبار ۳۴ پروژه نیمه تمام راهداری، اختصاص اعتبار برای تکمیل پل ماسور تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز