خبرگزاری کار ایران

معاون اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد؛

افزایش شدت بارش‌ها و وزش باد در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۵۴۲

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه سامانه بارشی که در استان فعال است تا ساعاتی دیگر در نقاط مختلف شدت می‌گیرد، گفت: عمده فعالیت بارشی این سامانه از ساعات بعدازظهر چهارشنبه امروز تا اوایل بامداد فردا پنجشنبه است. اما فعالیت این سامانه با شدت کمتر در برخی ساعات فردا پنجشنبه در استان تداوم دارد.

به گزارش ایلنا، رضا مرادی افزود: بررسی گزارش ایستگاه‌های هواشناسی کشور و تصاویر ماهواره حاکی از آغاز فعالیت سامانه بارشی در کشور و برخی نقاط استان مرکزی است و این سامانه طی امروز فعالیت بارشی خود را در تمامی مناطق استان آغاز می‌کند و موجب رگبار باران گاهی رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش هواشناسی و همچنین به دلیل ماهیت همرفتی بارش‌ها و احتمال وقوع رگبار شدید و آب‌گرفتگی معابر و آبراهه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین وقوع رعدوبرق، احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی، هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره 2 اداره‌کل هواشناسی استان برای این سامانه صادر شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: وجود برخی ناپایداری‌های همرفتی در روز جمعه به ویژه در نیمه جنوبی این استان موجب برخی رگبارهای پراکنده باران در برخی از این مناطق می‌شود. همچنین از سوی دیگر سرعت وزش باد در بازه زمانی پنجشنبه شب و روز جمعه در مناطق شمال استان شدید پیش‌بینی شده است.

مرادی به وضعیت دمای هوای استان در روزهای آینده اشاره داشته و تصریح کرد: دمای هوا به ویژه دمای شبانه از روز جمعه به طور نسبتاً محسوسی کاهش می‌یابد و این شرایط دمایی تا صبح روز یکشنبه در استان مرکزی تداوم دارد. همچنین در سال زراعی جاری از بازه زمانی ابتدای مهر ماه سال گذشته تاکنون، 175 میلیمتر بارندگی در استان به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز