خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز وکلای دادگستری قزوین:

افزایش تعداد وکیل به اشتغال و بازار وکالت آسیب جدی می زند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۸۶۸

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین گفت: افزایش تعداد وکیل به اشتغال و بازار وکالت آسیب جدی می زند اما تابع و مجری قانون هستیم و امیدواریم این وضعیت تا حدودی اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این مرکز به صورت استانی از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد و هیئت مدیره های مختلفی در دوره‌های سه ساله در این نهاد خدمت کرده اند و منشا اثر بوده اند.

وی اضافه کرد: مرکز وکلای استان در سال اول تاسیس با ۲۲۰ نفر عضو شروع بکار کرد و تا سه سال قبل حدود ۳۴۰ نفر عضو داشت و امروز با تصویب قانون تسهیل در کسب و کار امروز این مرکز با تعداد ۵۰۳ وکیل پایه یک و ۲۴۴ کارآموز وکالت فعالیات می کند.

نویسنده یادآورشد: سالانه به طور متوسط حدود ۲۰۰ کارآموز وکالت به این مرکز اضافه می شوند و درحال حاصر ۴۵۰ نفر با برگزاری دو دوره آزمون وکالت که در سال قبل برگزار شد مشغول کارآموزی هستند که ۲۵۰ نفر ورودی سال قبل است.

این وکیل تصریح کرد: امسال نیز آزمون وکالت را برگزار خواهیم کرد تا افراد جدیدی تحت آموزش‌های حقوقی قرار گیرند.

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین بیان کرد: فعالیت‌های این مرکز در چند قالب صورت می گیرد که مشاوره و معاضدت قضایی، دوره های آموزشی، همایش، نشست های تخصصی، از آن جمله است.

وی اظهارداشت: ارائه ۴۰ هزار مشاوره رایگان از طریق سامانه ۱۲۹ و معاضدت های قضایی رایگان، امضای تفاهم نامه با کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد شهید در راستای تعیین وکیل برای کسانی که دارای بضاعت مالی خوبی نیستند از دیگر اقدامات این مرکز است.

نویسنده تصریح کرد: همچنین با ارائه ۳۳۰ مورد وکالت معاضدتی و تسخیری با معرفی دادگستری و نهادها انجام شده است.

این وکیل بیان کرد: طرح «مشاوره حقوقی و وکالت در مساجد» از برنامه های خوبی است که در استان قزوین هم عملیاتی شده و تاکنون با حضور هفتگی در۵۰ مسجد توانسته‌ایم خدمات مشاوره حقوقی رایگان به شهروندان ارائه کنیم.

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین افزود: در خصوص فعالیت کمیسیون آموزش و پژوهش نیز کارهای خوبی شده و در این زمینه در کشور رتبه برتر کسب کرده ایم.

وی اظهارداشت: در نشست های حقوقی و قضایی تخصصی با نام «دوشنبه های حقوقی» با دعوت از وکلای نامدار کشوری نسبت به افزایش مهارت و دانش حقوقی اعضا اقدام کرده ایم که در این زمینه نیز تاکنون ۸۷ دوشنبه حقوقی در استان برگزار شده است.

نویسنده اضافه کرد: ۷ مورد همایش حقوقی، دو مورد برنامه عدالت ترمیمی و میان‌جیگری کیفری برای کاهش تراکم پرونده در محاکم قضایی و افزایش مهارت وکلا برگزار شده و دنبال مصالحه پایدار هم برای اصحاب دعوا هستیم که دستاوردهای خوبی داشته است.

این وکیل در ادامه گفت: همایش هایی با حضور دکتر کمیجانی رئیس مرکز آموزش قوه قضائیه و نورالله سلطانی رئیس موسسه فقهی و حقوقی دستگاه قضایی و دکتر رستمی با موضوع چالش های قانون مجازات ها و حقوق حانواده و حقوق بشر برپا شد و در یک نشست نیز موضوع حقوق بشر و تاثیر آن در رای قصات و وکلا و موضوعات کاربردی دیوان عدالت اداری هم در همایش مطرح شد.

نویسنده در ادامه در خصوص دوره های آموزشی هم اظهارداشت: برگزاری ۴۸ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای وکلا در قالب سمینار و دوشنبه های حقوقی و دوره های آموزشی از کارهای انجام شده است که در این برنامه ها از۱۰۰ نفر از اساتید و وکلای شاخص برای تدریس استفاده شد.

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین یادآورشد: با افتخار اولین مجمع سالیانه وکلای کشور را در راستای ایجاد شفافیت مالی و تراز مالی و تصمیم سازی و سیاست گذاری آینده برگزار کردیم و علاوه بر رسالت در زمینه موضوعات صنفی و تخصصی وکالت در حوزه رفاهی، ورزشی و تخصصی و حمایت از حقوق عامه هم اتقداماتی صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: به مناسبت روز پاسداشت حقوق عامه در ۱۷ فروردین فعالیت های خوبی صورت گرفت و یک کمیسیون ویژه دفاع از حقوق عامه فعال شده و در ادامه در خصوص آلایندگی کارخانه سیمان آبیک و استفاده از مازوت در نیروگاه  شهید رجایی و قطع بی رویه درختان در حاشیه رودخانه ها و جاده الموت پیگیری لازم صورت می گیرد.

نویسنده افزود: همچنین موضوعاتی مانند نحوه مواجهه با کودکان کار و مقابله با رهاسازی پساب در باغستان‌ها با کمک تشکل‌های مردم نهاد در برنامه های این مرکز است.

این وکیل گفت: در سال جاری مراسم تجلیل از مفاخر علم حقوق و دیدار با ستاره ها برای انتقال تجارب به وکلای جوان،عدالت ترمیمی و میانجیگری کیفری را در دستور کار داریم.

نویسنده با اشاره به دو برابر شدن تعداد وکلا توسعه فضای فیزیکی مرکز برای ارائه دمات بهتر را ضروری دانست و در خصوص تامین زمین در این زمینه مطالبی بیان کرد.

وی از همکاری و حمایت رئیس کل دادگستری استان قزوین تقدیر و تشکرد و در مورد چالش های قانون تسهیل کسب و کار افزود: با این قانون ما هم مخالف هستیم و نشست های متعددی داشتیم و پیامدهای آن را یادآوری کردیم اما کسی شنونده نبود اما امیدواریم در مجلس جدید بخشی از آن اصلاح شود.

وی از استقلال وکلا دفاع کرد و اظهارداشت: ما با کانون وکلا منافع مشترک داریم و امیدواریم با تصویب قانون جامع وکلا که در دست بررسی است در ساختار این مراکز تغییراتی رخ دهد و شرایط بهتری برای کار مشترک بین دو مرکز وکلا و کانون وکلا ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز