خبرگزاری کار ایران

رشد ۳۱ درصدی فرآورده های نسوز در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۸۳۰

معاون امور معادن وصنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد رشد ۳۱ درصدی فرآورده های نسوز در استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، امیرارسلان سیدین اظهارداشت: با فعالیت واحد‌های موجود در حوزه فرآورده‌های نسوز بخش عمده‌ای از اجرام نسوز کشور در این استان تولید می‌شود.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری در حوزه فرآورده‌های نسوز دارای برند و در حوزه ملی اثرگذار است و به تازگی موفق به تولید قطعات نسوز مورد نیاز نیروگاههای حرارتی کشور شده است.

سیدین بیان کرد: در یکسال اخیر ۳۴ هزار تن انواع اجرام و فرآورده های نسوز در واحدهای صنعتی این استان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۱ درصد رشد داشته است.

معاون امور معادن وصنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این کارخانه ها  تولید انواع اجرام و فرآورده های نسوز(آجرهای منیزیت–نازل های ذوب_ کربنی مصرفی پاتیل ها ، کوره های قوس الکتریک  و کنورتور های ذوب آهن ) با ظرفیت اسمی۵۶ هزارتن بیشترین تولید این محصول را  در کشور دارند.  

وی گفت: تولید این محصول علاوه بر تأمین نیاز داخلی،  به کشورهای عراق،ترکیه وجمهوری آذربایجان صادر می شود.

سیدین تصریح کرد:تولیدمحصولات نسوز در کشور دارای صرفه جوئی ارزی بالاست و علاوه براینکه درتولید بخشی از فرآورده های نسوز که تامین مواد اولیه آنها از خارج وارد میشوند دارای تراز مثبت ارزی است.

به گزارش ایلنا شرکت فرآورده های نسوزمهرگداز  و دیرگدازه های ویژه زاگرس در سال های ۱۳۸۳  و ۱۳۹۷ در  شهرک صنعتی سفید دشت استان چهار محال و بختیاری بهره برداری شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز