خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

شمار مسافرت‌های دریایی در هرمزگان به مرز چهار میلیون نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۴۶۷

ترابری بیش از ۳۵ هزار مسافر از طریق بندر آفتاب

دبیر طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ در هرمزگان گفت: بیش از سه میلیون و ۹۹۴ هزار نفر مسافر و گردشگر از ۲۵ اسفند‌ماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه جاری در استان جابه‌جا شدند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اسماعیل مکی‌زاده روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه اظهارداشت: سه میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۸۹ مسافر و گردشگر از ابتدای طرح‌ تسهیل سفرهای دریایی ۱۴۰۳ از طریق بنادر مسافری وارد جزایر استان شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد سه میلیون و ۳۸۱هزارو ۶۷۵ مسافر و ۶۱۳ هزارو ۱۴ نفر گردشگر بودند.

دبیر طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ در هرمزگان گفت: از این تعداد مسافر ۳۵هزار و ۴۰۴ مسافر از طریق بندر آفتاب و ۲۹۴هزارو ۱۵۹ مسافر از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به مقاصد جزایر قشم و هرمز رفت‌و آمد کردند. 

به گفته مکی‌زاده؛ از مجموع مسافرانی که در این بازه زمانی از طریق بنادر مسافری وارد جزایر استان شدند، ۱۴۹هزارو ۸۷۸ نفر آنها بین بنادر پهل، لافت و جزیره قشم جابه‌جا شدند. 

به گفته وی؛ این تعداد مسافر و گردشگر به وسیله ۸۹ هزارو ۳۲۰ شناور مسافری و گردشگری در مسیرهای دریایی استان هرمزگان رفت‌وآمد کرده‌اند.

معاون دریایی بنادر هرمزگان گفت: در این مدت نیز ۶۳۳ هزار و ۲۰۲ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ‌کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس جابه‌جا شدند.

مکی‌زاده، آمار تردد مسافران از اسکله شهید ذاکری قشم را بیش از ۲۶۹ هزار اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه جاری نیز ۹۰ هزارو ۱۳ مسافر و هشت هزار و ۴۴۸ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری استان جابه‌جا و از مناطق تفریحی و گردشگری آن بازدید کردند.

"طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا فردا چهارشنبه ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد. در اجرای این طرح در مجموع ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابه‌جایی۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است".

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز