خبرگزاری کار ایران

مراکز اقامتی خراسان رضوی هنوز ظرفیت پذیرش زائر دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۹۵۰

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: مراکز اقامتی خراسان رضوی هنوز ظرفیت خالی برای پذیرش زائران را دارند و مشکلی برای اقامت در استان نداریم.

به گزارش ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری اظهارکرد: برای اقامت زائران نوروزی ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان حدود ۶۷۰ هزار نفر اقامت در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: از ۱۵ اسفند سال گذشته که سفر زائران نوروزی به خراسان رضوی آغاز شده تا پایان روز اول فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۲ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۴۰۴ نفر شب اقامت در استان ثبت شده است.

بیدخوری تصریح کرد: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در نخستین روز سال ۱۴۰۳ شامل هتل ۷۶ درصد، هتل آپارتمان ۸۲ درصد، مهمانپذیران ۷۷ درصد، خانه مسافرها ۷۲ درصد، بوم گردی‌ها ۳۳ درصد و زائرسراها ۱۰۰ درصد بوده است و براساس این آمار هم چنان ظرفیت خالی برای اقامت زائران در استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: با توجه شرایط آب و هوایی ظرفیت اسکان اضطراری نیز آماده استفاده است و طی چند روز گذشته از تعداد محدودی از مساجد، سالن های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و سوله‌های شهرداری استفاده شده است البته در این بخش نیز ظرفیت برای اسکان زائران وجود دارد.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: سامانه تلفنی ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی پاسخگوی زائران و گردشگران است، افرادی که برای اسکان، اقامت مشکلی دارند یا شکایت و انتقادی دارند با این شماره تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز