خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری آبیک:

پرونده‌های مسن و معوق دادگستری آبیک به 20 مورد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۹۶۴

رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: با توجه به اهمیت تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق اقدامات موثری در این زمنیه صورت گرفته و این پرونده‌ها از 105 مورد در ابتدای سال به 20 مورد در پایان سال رسیده است.

به گزارش ایلنا، سید جلال حاجی نصیری در تشریح عملکرد یک ساله دادگستری شهرستان آبیک اظهار کرد: در راستای سند تحول قضایی و کاهش مصرف کاغذ، از مهر ماه سال جاری توسعه استفاده از دادرسی الکترونیک در دستور کار قرار گرفت، به نحوی که در حال حاضر صد درصد رسیدگی‌ها در شورای حل اختلاف الکترونیک است.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک ادامه داد: همچنین بیش از 60 درصد رسیدگی‌ها در شعب حقوقی، بیش از یک سوم رسیدگی‌ها در شعب کیفری و بیش از 20 درصد رسیدگی‌ها در شعب دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان به صورت تمام الکترونیک (بدون تشکیل پرونده کاغذی) انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دادگاه‌های بر خط گفت: در راستای تحقق سند تحول قضایی و دستورالعمل دادرسی الکترونیک، غالب رسیدگی‌ها در پرونده‌هایی که طرفین یا یکی از آنان در زندان حضور دارند به صورت برخط در سامانه "سهراب" انجام می‌گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک افزود: از ابتدای سال بیش از 550 جلسه رسیدگی برخط با زندانی یا طرفی که تمایل به حضور در جلسه به صورت مجازی داشته است، برگزار شده که از اعزام این تعداد زندانی از زندان به محاکم و دادسرا جلوگیری شده است.

حاجی نصیری تصریح کرد: 96 درصد ابلاغیه‌های صادره در حوزه قضایی شهرستان آبیک به صورت الکترونیک صادر و ابلاغ شده که نسبت به سال 1401 به میزان 8 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: گواهی زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه از 42 ساعت در ابتدای سال به کمتر از 10 ساعت در پایان سال جاری کاهش یافته است.

این مقام قضایی گفت: از ابتدای سال جاری در مجموع تعداد 4 هزار و 230 درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه ثبت شده که در خصوص 4 هزار و 140 فقره گواهی الزم صادر شده است.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک  خاطر نشان کرد: در زمینه اتقان آرا، 86  درصد آرای صادره در محاکم قضایی مورد تایید قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز