خبرگزاری کار ایران

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

200 خودرو از طرف خودروسازان به ساخت کتاب‌خانه سیار اختصاص پیدا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۸۶۵

افتتاح بزرگترین کتاب‌خانه سیار کشور در قزوین

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ۲۰۰ دستگاه خودرو از محل مسئولیت اجتماعی خودروسازان برای راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار در اختیار نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، بزرگترین کتاب‌خانه سایر و سبز اسران با حضور مسئولین در استان قزوین افتتاح شد.

مهدی رمضانی در این مراسم در خصوص مزیت کتاب‌خانه سیار گفت: کتاب‌خانه سیار ویژگی خاصی که دارد این است که خدمت را نزد خدمت گیرنده می‌برد، از این رو بعضاً شاهد هستیم که یک کتاب‌خانه سیار کارکردی برابر یا فراتر از بعضی کتاب‌خانه‌های شهری دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: به دلیل ارتباط کتاب‌خانه سیار با جمعیت خدمت گیر، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و حضور در مراکز محلی همچون مدارس و مساجد شاهد کارکرد بالای کتاب‌خانه سیار هستیم.

وی با تقدیر از سازمان برنامه و بودجه استان گسترش شبکه کتاب‌خانه‌های سیار را سیاست دولت سیزدهم دانست و گفت: بر اساس شعار عدالت فرهنگی و با دستور رئیس جمهور و پیگیری وزرای فرهنگ و صمت، تعدادی خودرو برای کتاب‌خانه‌های سیار اختصاص پیدا کرده که افزوده شدن آن تحولی در دسترسی به کتاب و کتاب‌خانه در مناطق روستایی، کمتربرخوردار و صعب العبور ایجاد خواهد کرد.

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین هم راه‌اندازی نخستین کتاب‌خانه سیار دوستدار محیط زیست را اقدامی سازنده و مؤثر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه دانست و گفت: نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور باید امروز بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی استان افزود: کتاب‌خانه‌ها، نهاد پویا و فعالی در حوزه فرهنگ کشور محسوب می‌شوند که زحمات و تلاش دلسوزان این بخش در استانی مانند قزوین منجر به نتایجی شده که هم اکنون شاهد تبلور آن در اقصی نقاط استان هستیم.

گفتنی است، کتابخانه سیار هدهد سفید (۵۵) قزوین با پیگیری اداره کل کتاب‌خانه‌های عمومی استان و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اعتباری بیش از ۲۴ میلیارد ریال در قالب یک کامیونت ۶ تنی خریداری و تجهیز شده است.

این کتاب‌خانه سیار دوستدار محیط زیست که برای اولین بار مجهز به صفحه خورشیدی برای تأمین بخشی از نیاز انرژی خودرو است، گنجایش ۶ هزار نسخه کتاب را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز