خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان:

برای صادرات در اتاق بازرگانی قزوین برنامه ریزی مدون خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۸۳۶

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین درباره فعالیت تجارت خارجی اتاق گفت: برای ما صادرات اهمیت مضاعف دارد لذا درصددیم برای سال آینده برنامه ریزی مدونی در این خصوص انجام دهیم و امیدواریم در این زمینه اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

به گزارش ایلنا، مهدی عبدیان در نشست خبری که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز اتاق بازرگانی قزوین پس از یک دهه صاحب یک ساختمان مناسب و آبرومند شده که می‌تواند نیازهای بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف را تامین کند و فضای مناسبی برای فعالیت‌های آموزشی نیز مهیا شده که برای ما ارزشمند است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین یادآورشد: از سوی اتاق بازرگانی ایران بیش از  26 میلیارد و 300 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز ساختمان اتاق بازرگانی قزوین کمک مالی شد و امسال نیز 31 میلیارد و 800 میلیون تومان کمک هزینه دریافت شده است.

وی افزود: با ساماندهی فعالیت‌ها برای مهارت افزایی کارکنان اتاق و سایر نیروهایی که نیازمند دوره‌های آموزشی هستند اقدامات موثری صورت گرفته و به صورت هدفمند این کارها را دنبال می‌کنیم.

عبدیان یادآور شد: آموزش‌های رایگان در موضوعات مختلف را برای نیروهای شاغل اتاق و افراد خارج از این مجموعه تدارک دیده‌ایم و آماده برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خبرنگاران نیز هستیم.

تعامل مطلوب اتاق بازرگانی با مدیران استان

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین اظهار کرد: در اتاق بازرگانی قزوین دو کمیسیون و شش کمیته تخصصی راه‌اندازی شده و فضای تعاملی خوبی با مدیران استان و بخش خصوصی ایجاد شده تا بتوانیم پیگیر مشکلات و مطالبات فعالان اقتصادی و اعضای اتاق باشیم و تسهیل‌گری کنیم.

عبدیان در خصوص فعالیت تجارت خارجی اتاق افزود: بنظرم در عرصه تجارت خارجی نتوانستیم فعالیت خوبی داشته باشیم لذا برنامه ریزی کرده‌ایم تا این نقیصه جبران شود و برای سال آینده با برنامه ریزی امیدواریم چند اتفاق خوب رخ دهد و این عقب ماندگی جبران شود.

وی بیان کرد: برگزاری وبینارهای تخصصی و راه‌اندازی دفاتر اتاق بازرگانی در کشورهای هدف و ساماندهی سفر هیأت‌های خارجی و اعزام هیأت‌های تجاری به کشورها به صورت کاربردی و منظم و هدفمند خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: اولین دفتر اتاق بازرگانی قزوین در استان سلیمانیه عراق راه‌اندازی خواهد شد و در ادامه این دفاتر در همه کشورهای هدف با اولویت میزان تجارت و تعامل بازرگانی با کشورمان دایر خواهد شد

به دنبال نتیجه بخشی اعزام هیأت‌های تجاری به خارج از کشور هستیم

وی بیان کرد: کشورهایی که پتانسیل ارتباط و مبادلات تجاری و اقتصادی بیشتری را با ایران داشته باشند در اعزام هیأت‌ها و پذیرش هیأت‌ها در اولویت خواهند بود و ما دنبال نتیجه بخشی این رفت و آمدهای تجاری هستیم و دنبال کار تشریفاتی و غیر اصولی نمی‌رویم.

عبدیان اظهار کرد: کشور پاکستان علی‌رغم اینکه مرز گسترده‌ای با ما دارد اما مراودات تجاری ما با این کشور بسیار کم است در حالی که می‌توانیم نسبت به صادرات روغن تصفیه دوم که در استان ما حدود 70 واحد فعالیت می‌کنند بتوانیم مبادلات بیشتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: کشورهای افغانستان و تاجیکستان و آسیای میانه با ظرفیت جمعیت چند صد میلیون نفری از بازار جمعیتی بسیار مناسبی برخوردارند که باید برای صادرات محصولات خود از استان قزوین به این کشورها برنامه ریزی اصولی داشته باشیم.

توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در کنار فعالیت اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در ادامه در خصوص نقش اتاق بازرگانی در مسئولیت‌های اجتماعی هم گفت: فعالان اقتصادی در کنار تولید و اشتغال در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و حوزه ورزش هم احساس مسئولیت کرده و مشارکت می‌کنند که این امور داوطلبانه و انسان دوستانه بوده است.

وی گفت: در حوزه‌های فرهنگی، حمایت از هیأت‌های مذهبی، کمک به زائران اربعین، رسانه‌ها و سایر گروه‌ها نیز در حد توان خود کمک می‌کنیم تا به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شود.

عبدیان اظهار کرد: نذر یک میلیون لیتر آب و اهدای 30 کولر در ایام اربعین از کارهایی است که توسط خیرین انجام شده و این کارها تداوم خواهد داشت.

این فعال اقتصادی یادآورشد: قابل ذکر است که هرگز در مسئولیت‌های اجتماعی از اعتبارات اتاق هزینه نکرده‌ایم و این امور با هزینه‌های شخصی فعالان اقتصادی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: برخی از فعالان اقتصادی و صاحبان واحدهای صنعتی وارد عرصه ورزش شده و در این بخش حمایت می‌کنند که شمس آذر، فولاد خرمدشت با تیم داری توانسته‌اند در شکوفایی استعدادهای ورزشی و ایجاد نشاط و شادابی جامعه کمک موثری کنند که جای قدردانی دارد.

عضو هیأت مدیره تیم شمس آذر تصریح کرد: امروز صعود تیم شمس آذر به لیگ برتر و حضور موثر و خوب در این لیگ با کمک فعالان صنعتی محقق شده و تیم فوتسال دختران تاکستان نیز با کمک واحد فولاد خرمدشت وارد لیگ شده‌اند و این حمایت‌ها حتما به شناسایی استعدادها و تقویت شادابی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد

وی در ادامه گفت: با افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی خوشبختانه فضای مناسبی برای برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی مهیا شده و فضای خوبی در اختیار هنرمندان قرار گرفته و درصددیم در همایش‌ها و حضور هیأت‌های اقتصادی ایرانی و خارجی تا حد ممکن هدایا و سوغات را از این نمایشگاه تهیه کنیم تا به اقتصاد هنرمندان هم کمک شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین حفظ استقلال اتاق بازرگانی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: خود را در کنار بخش دولتی می‌دانیم تا مشکلات بخش خصوصی را حل کنیم اما بعنوان پارلمان بخش خصوص حتما مستقل عمل خواهیم کرد و این جایگاه را حفظ می‌کنیم.

عبدیان افزود: تامین امنیت سرمایه گذاری از دیگر دغدغه‌های ما در اتاق بازرگانی است و از همه امکانات و ابزار خود استفاده می‌کنیم تا شاهد حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بیشتری در استان باشیم.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی استان‌های خراسان جنوبی، سمنان و قزوین در پایش امنیت سرمایه گذاری بهترین استان‌های کشور هستند.

کمبود حامل‌های انرژی به صنعت آسیب جدی می‌زند

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در ادامه با اشاره به برخی مشکلات صنعتگران اظهار کرد: در کنار ده‌ها مشکل کوچک و بزرگ، متاسفانه در یک سال اخیر با کمبود حامل‌های انرژی در واحدهای صنعتی مواجه بودیم و چند ماه از سال با کمبود گاز و چند ماه با کمبود و قطع برق مواجهیم که این روند به تولید آسیب جدی می‌زند.

عبدیان افزود: امسال حدود 500 میلیارد تومان جریمه افزایش تعرفه مصرف انرژی شامل حال صنعتگران و تولیدکنندگان شد که مشکلات را بیشتر کرد و از مسئولان انتظار داریم در این زمینه تدبیر کنند.

وی گفت: با تشکیل جلسات متعدد تلاش کرده‌ایم تا با هماهنگی لازم کمترین قطع برق و گاز را در صنعت داشته باشیم و در کنار آن با آموزش و فرهنگ سازی و نوسازی تجهیزات با بهره‌وری پایین به بهبود شرایط کمک کنیم زیرا تامین انرژی واحدهای صنعتی از دغدغه‌های جدی صنعتگران است.

وی بیان کرد: در اتاق بازرگانی رسالت خود می‌دانیم که پیگیر مطالبات و مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران باشیم و هیچ نامه مکتوب و درخواستی را بدون جواب نمی‌گذاریم و همان روز پاسخگو هستیم.

عبدیان درباه مشارکت صنعتگران برای راه‌اندازی باشگاه ورزشی ویژه صنعت گفت: باشگاه داری هزینه سنگینی دارد و شاید خروجی مناسبی هم برای تولیدکنندگان و حامیان مالی آن‌ها نداشته باشد و در کنار آن مشوق‌ها نیز ترغیب و انگیزه بخش نیست و باید در این زمینه راهکار بهتری اتخاذ شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: باید دستگاه‌های اجرایی برای واحدهای صنعتی که وارد باشگاه داری و حمایت از تیم‌های ورزشی می‌شوند شرایط بسیار مناسبی مهیا کنند و فرآیند کارهای آن‌ها تسیهل شود و امتیازاتی که داده می‌شود آنقدر جذاب باشد تا واحدهای صنعتی وارد باشگاه داری و تیم داری شوند.

افزایش صدور کارت‌های بازرگانی

وی در خصوص تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده در استان نیز گفت: تا سال گذشته تعداد کارت‌های بازرگانی حدود 600 مورد بود که با تسهیلات ایجاد شده این تعداد به 1300 مورد رسیده که اگر آن را به دو هزار عدد برسانیم به افزایش سهیمه نمایندگان اتاق استان در اتاق ایران نیز کمک خواهد کرد.

عبدیان در خصوص انتقال کارت‌های بازرگانی فعالان اقتصادی فعال استان از تهران به قزوین نیز گفت: پیگیر این موضوع هستیم زیرا این کار می‌تواند ارزش افزوده سرمایه گذاری سالانه ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان را ایجاد کند.

وی در خصوص ساماندهی هیأت‌های تجاری اعزامی به خارج هم گفت: در ساله‌ای قبلی دعوت از هیأت‌های خارجی و یا اعزام‌ها خروجی نداشته است و اگر حتی یک قرارداد ۱۰۰ هزار دلاری هم امضا شود یعنی موفق بودیم لذا امسال تاکید جدی داریم که این برنامه‌ها هدفمند و همراه با دستاورد باشد.

 رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: باید حتما اعزام‌ها تخصصی و مرتبط باشد و از این پس یک نفر از کمیسیون و کمیته تخصصی اتاق با تیم‌ها اعزام خواهد شد و تلاش می‌کنیم این سفرهای خارجی حتما به نتیجه اقتصادی منجر شود

وی در خصوص ارتبط با تیم مدیریتی گذشته اتاق بازرگانی گفت: علی‌رغم انتقاداتی که به عملکرد گذشته داریم اما قرار نیست از همکاری و تعامل آن‌ها استفاده نکنیم و از آنجا که پذیرش مسئولیت در اتاق بازرگانی بدون حقوق و درآمد است و تنها با احساس وظیفه و کار دلی انجام شده از همکاری و حضور همه افراد استقبال می کنیم.

عبدیان گفت: با تیم قبلی ارتباط داریم و هیچ محدودیتی برای فعالیت گذشتگان نداریم و مانع حضور کسی نیستیم و در حال حاضر نیز تعدادی از تیم قبلی با ما هکاری می کنند که برای ما ارزشمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز