خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک استان:

درآمدهای گمرکی قزوین در سال جاری از 40 هزار میلیارد ریال فراتر رفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۱۷۶

مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: مجموع میزان درآمد گمرک قزوین در ۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۴۰ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال است.

به گزارش ایلنا، سعید نادری گفت: میزان درآمد گمرکی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته 95 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان قزوین میزان صادرات استان از ابتدای سال جاری تاکنون را برابر ۷۸۵ هزار تُن به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار اعلام کرد.

وی درباره عمده کشورهای مقصد صادرات گفت: عراق با ۲۷ درصد، امارات ۱۵، پاکستان ۱۰، ترکیه ۹ و روسیه با ۸ درصد از عمده کشورهای مقصد صادرات هستند.

این مسئول در رابطه با عمده اقلام صادراتی در ۱۱ماهه سال جاری  اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن  ماه  ۱۴۰۲ عمده کالاهای صادراتی در گمرک قزوین روغن پایه، پودر شوینده، میله‌های فولادی، تریلرهای سردخانه دار و اکسید مولیبدن  بود.

نادری همچنین به رشد ۴۱ درصدی در حوزه واردات اشاره کرد و افزود: میزان واردات  از ابتدای سال جاری تا کنون برابر ۱۹۳ هزار تُن به ارزش ۱۱۶۷ میلیون دلار است.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی در مدت ۱۱ ماهه سال جاری قطعات منفصله، کمپرسور کولرخودرو،  اجزا و قطعات تریلرها، دستگاه‌های مکانیکی و  سایر پلی اترها بود.

مدیرکل گمرک استان قزوین گفت:  امارات با ۴۵ درصد، چین ۳۱، ترکیه ۱۱، آلمان و روسیه  با ۲ درصد  از عمده کشورهای مبدا واردات به گمرک  قزوین هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز