خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تأمین اجتماعی استان خبرداد؛

میزان وصولی منابع حق بیمه فارس حدود ۱۷۸۰ میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۷۱۴

بدهی ۳۷۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان تأمین اجتماعی در فارس

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس با بیان اینکه بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد تومان بدهی قطعی و برآوردی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی فارس به ثبت رسیده است، میزان بدهی‌های برآوردی را ۲ هزار میلیارد تومان و میزان بدهی‌های قطعی معادل ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، ایرج نادری در آیین تجلیل از کارفرمایان نمونه تأمین اجتماعی فارس که در شعبه یک این سازمان در شیراز برگزار شد، گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه‌های حمایت از تولید و تعاون مورد توجه سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از ۵۱ درصد از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و این رسالت ما را در خدمتگزاری به طیف گسترده‌ای از جامعه سنگین می‌کند.

نادری حضور در جمع شماری از کارفرمایان استان پهنار فارس را مغتنم برشمرد و اظهار کرد: در عرصه ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی نیازمند الگوسازی هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس در ادامه با ارایه آمار و ارقامی بیان کرد: ۶ درصد از جمعیت کشور در استان پهناور فارس ساکن هستند که نقش ارزنده‌ای در تصمیم‌سازی در حوزه‌های ملی و منطقه‌ای ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: در استان فارس بیش از ۷۵هزار کارگاه فعال ثبت شده و بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد تومان بدهی قطعی و برآوردی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی فارس به ثبت رسیده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس، میزان بدهی‌های برآوردی را معادل دوهزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان بدهی‌های قطعی معادل ۱۷۰۰ میلیارد تومان قطعی است.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین تامین اجتماعی افزود: در استان فارس بیش از ۲۴۰ هزارنفر مستمری بگیر وجود دارد که ماهیانه مبلغی بالغ بر ۱۷۵۰ میلیارد تومان به حساب بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان واریز می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس میزان تعهدات کوتاه مدت را در حدود ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی در استان فارس ماهیانه مبلغی در حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند.

نادری میزان وصولی از منابع حق بیمه را در حدود ۱۷۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با این حساب مبلغی معادل ۱۲۰ میلیارد تومان ماهیانه کسری بودجه وجود دارد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بنا بر رسالتی که بر دوش دارد مبابغ هنگفتی را به حوزه درمان اختصاص می‌دهد، افزود: به دنبال حمایت از بیمه شدگان در عرصه‌های مختلف هستیم.

نادری در بخش دیگری از سخنانش از خوش‌حسابی کارفرمایان استان فارس قدردانی کرد و افزود: مسئولان استان فارس و در صدر آن‌ها استاندار به دنبال حمایت از کارگران و کارفرمایان هستند و می‌کوشند تا آن‌ها را در عرصه تولید یاری کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه شرایط سخت و دشواری که کارفرمایان با آن روبه‌رو هستند را درک می‌کنیم، گفت: امروز به دلیل محدودیتی که با آن روبه‌رو بودیم به صورت نمادین میزبان تعداد کمی از کارفرمایان خوش‌حساب بودیم و از این تریبون فعالیت آن‌ها را در عرصه تولید پاس داشته و قدردان همکاری آن‌ها با تامین اجتماعی می باشیم.

نادری با انتقاد نسبت به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ملت بزرگ ایران اعمال می‌شود، اظهار کرد: کارآفرینان و کارفرمایان متحمل مخاطرات زیادی می‌شوند تا چرخ‌های تولیدی کشور به حرکت درآید.

وی از اتخاذ سیاست‌هایی به‌منظور افزایش تعامل با کارفرمایان در آینده خبر داد و گفت: رسالت سازمان تامین اجتماعی بر مبنای حل مشکلات اهالی تولید استوار است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروزه مولفه‌های سه جانبه گرایی در روابط بین‌المللی کار و مجمع جهانی کسب و کار نهادینه شده است.

نادری با ابراز امیدواری از اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ به زودی به نتیجه برسد، افزود: با مشخص شدن بودجه تمامی ابهامات برطرف خواهد شد و تا حصول نتیجه از طریق تنخواه به مدیریت امور می‌پردازیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس در ادامه به حاکمیت سه جانبه‌گرایی در عرصه روابط کار اشاره کرد و افزود: پیشبرد این راهبرد به صورت متوازن می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را برطرف سازد.

وی با تاکید بر این موضوع که قوانین سازمان تامین اجتماعی در برخی حوزه‌ها نیاز به بازبینی بر اساس شرایط روز جامعه دارد، بیان کرد: در همین راستا دبیرخانه‌ای با هدف شفاف‌سازی و کاهش مشکلات کارگران و کارفرمایان در وزارت تعاون،  کارو رفاه اجتماعی تشکیل شده است.

 میزان وصولی منابع حق بیمه فارس حدود ۱۷۸۰ میلیارد تومان است

افزایش تعامل تامین اجتماعی با فعالان عرصه تولید

در ادامه این مراسم مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از تمرکز مدیریت ارشد استان بر حل مشکلات فعالان عرصه تولید خبر داد.

مرتضی شریفی خواستار افزایش تعامل تامین اجتماعی با فعالان عرصه تولید شد و اظهار کرد: با مدیریت خوب تامین اجتماعی تعاملات با گروه‌های اقتصادی در خصوص رفع مشکلات کارفرمایان و حمایت از کارگران در مسیر خوبی به پیش می‌رود که شایسته تقدیر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیش از چند هزار واحد تولیدی و خدماتی در سطح استان پهناور فارس فعالیت دارند، بیان کرد: واحدهای تولیدی به رشد اقتصادی استان کمک‌های شایان توجهی می‌کنند.

به گفته مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس حرکت چرخه‌های اقتصادی استان و ارائه خدمات به مردم  توسط واحدهای تولید در شرایط جنگ اقتصادی شایان تقدیر است.

شریفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشکیل جلسات در استانداری فارس به‌صورت سه روز در هفته برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و کارفرمایان اشاره کرد و گفت: تلاش مجموعه مدیریت استان گره گشایی از مشکلات کارگاه‌های تولیدی و خدماتی در سطح استان است.

وی همچنین از کارفرمایان درخواست کرد با تلاش مضاعف در مسیر توسعه و اشتغال گام بردارند و گفت: دولت حمایت از فعالان عرصه تولید را از مهم‌ترین رسالت‌های خود بر می‌شمارد و در این راستا اقدامات شایان توجهی انجام شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تقدیر از تلاش‌های کارفرمایان و کارگران در عرصه تولید افزود: در جلسات کارگروه رفع موانع مشکلات واحدهای تولیدی استان کارفرمایان برتر معرفی شوند و به این وسیله به دنبال الگوسازی موثر هستیم.

 شریفی همچنین از کارفرمایانی که در مجموعه نیروهای بیمه شده خود از بانوان و افراد با نیازمندی‌های ویژه در مسیر توسعه استفاده می‌کنند به نیکی یاد کرد و گفت: کارفرمایان در خط مقدم رشد اقتصادی استان قرار دارند و دولت از تمامی توان خود برای کاهش مشکلات آن‌ها بهره می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز