خبرگزاری کار ایران

کاشت ۱.۵ میلیون گل در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۵۵۱

جانمایی ۱۰۰ المان ویژه نوروز و ماه رمضان

شهردار همدان از کاشت یک میلیون و ۵۰۰ هزار گل فصلی و ۳۰ هزار اصله درخت و درختچه در پارک‌ها و بوستان‌های شهر همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، سیدمسعود حسینی با اشاره به آماده‌سازی شهر برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان طبق روال هر ساله نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر همدان در دستور کار قرار دارد که در این راستا، ۱۰۰ المان سبز نوروزی و ویژه ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهر همدان اعم از میادین، تقاطع‌ها و معابر جانمایی می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل مجموعه شهرداری اعم از درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در راستای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۳ اظهار کرد: کشیک‌های اداری در این ایام تعیین شده و پیمانکاران و عوامل اجرایی در حوزه رفع نواقص کارگاه‌های فضای سبز، آماده‌سازی بستر کاشت، جمع‌آوری بقایای گیاهی، کوددهی، عملیات باغبانی، کاشت درخت و درختچه، خاکبرداری اطراف درختان، علف‌زنی‌ها و حذف شاخه‌های خشک اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

حسینی با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری همدان تغییر چهره شهر برای ورود به سال جدید و استقبال از ماه مبارک رمضان است، گفت: تجهیز و آماده‌سازی پارک‌ها، تنظیف، شستشو و رنگ‌آمیزی وسایل بازی و ورزشی در پارک‌ها، رنگ‌آمیزی مبلمان و المان‌های شهری، شستشوی سایبان‌های موجود در شهر و امحاء دیوارنویسی در ورودی‌ها و خیابان‌ها انجام می‌شود تا شاهد چهره‌ای زیبا و متفاوت از شهر باشیم.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز تصریح کرد: امسال با رویکردی متفاوت و خلاقانه و وسیع بحث فضاسازی، آذین‌بندی و نورپردازی سطح شهر همدان در قالب ریسه‌های نوری و پرچم، المان‌های نوری و طرح‌های مختلف در معابر سطح شهر همدان با موضوع ماه مبارک رمضان و عید نوروز اجرا می‌شود.

وی به تشریح سایر اقدامات زیباسازی از جمله کاشت گل و درخت اشاره کرد و افزود: این اقدام قبل از پایان سال شروع شده که کاشت یک میلیون و ۵۰۰ هزار گل فصلی و ۳۰ هزار اصله درخت و درختچه در سطح بوستان‌ها، میادین، بلوارهای اصلی، تعمیر و بازسازی ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پارک‌ها و فعالسازی ۳۰ آبنما در حال انجام است.

حسینی یادآور شد: در هفته درختکاری علاوه بر برگزاری هشت مراسم در هفته جاری و کاشت نهال در پارک‌ها و بوستان‌ها و به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ۸۰۰۰ شهید استان بیش از ۸۰۰۰ اصله نهال مثمر در بین شهروندان توزیع و کاشته می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به فضای سبز توسط شهرداری همدان خاطرنشان کرد: آماده‌سازی ۱۴۲ پارک محلی و منطقه‌ای و دو پارک فرامنطقه‌ای و ۱۰ هزار متر واکاری چمن در دستور کار مجموعه سازمان سیما، منظر و فضای سبز مناطق قرار گرفته که جلوه‌ای از تلاش همکاران ما برای حفظ و نگهداری فضای سبز است.

شهردار همدان تصریح کرد: برای استقبال از مسافران در ایام نوروز تابلوهای راهنمای مسیر به منظور هدایت بهتر مسافران و بنرهای با عنوان(برپایی چادر ممنوع) نصب می‌شود که بر ایجاد نظم و انضباط در شهر همدان مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز