خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

ماه رمضان را فرصتی برای جذب حداکثری افراد به نمازهای جمعه بدانیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۰۷۴

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در ماه مبارک رمضان مساجد و نمازهای جمعه شلوغ‌تر می‌شود، ما باید کاری کنیم این حضور در همه سال اتفاق بیفتد و این زمینه‌ها را فرصت بدانیم برای اینکه از مردم جهت حضور در نمازهای جمعه دعوت کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین گفت: الحمدلله امتحان بزرگ انتخابات و امتحان حضور در راهپیمایی 22 بهمن را با نمره قبولی پشت‌سر گذاشتیم، رهبر حکیم انقلاب مردم را بابت این حضور تحسین کردند، از این جهت نیز خدا را شاکریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: این بار سنگین بیشتر بر عهده ائمه جمعه بود، شما از نظر سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، مشارکت حداکثری و رقابت نقش‌آفرینی کردید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان بسیار دارای اهمیت است، ما اگر بخواهیم در 22 بهمن درخشندگی داشته باشیم، اگر بخواهیم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم، اگر بخواهیم هر کارمان به سامان برسد، همه این‌ها به شب قدر مربوط می‌شود.

عابدینی تأکید کرد: ما اگر بخواهیم کارهایمان برکت داشته باشد باید به فرمایش رسول گرامی اسلام در خطبه شعبانیه پناه ببریم که فرمودند ای مردم، از ماه خدا استقبال کنید که رحمت، برکت و مغفرت در آن است.

وی یادآور شد: اگر ما این سرمایه عظیم معنوی را پایگاه اصلی و دغدغه‌مان قرار بدهیم، همه کارهای ما برکت پیدا می‌کند، قرآن است که شب قدر را بابرکت کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ماه رمضان ماه قرآن است، در احادیث به نقل از امام باقر (ع) آمده ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، اامیرالمؤمنین (ع) در خطبه 176 نهج‌البلاغه فرموده‌اند قرآن بهار دل‌هاست.

عابدینی عنوان کرد: اگر با این دیدگاه به این معنا نگاه کنیم یعنی هر آیه‌ای از آیات قرآن مثل یک نهال هستند، فصل کشت و کار این نهال در دل‌های مردم ماه مبارک رمضان است، بنابراین ما باید همت جدی‌تری داشته باشیم و به ماه رمضان به عنوان ماهی نگاه کنیم که در آن برای مساجد، قرآن و نمازهای جمعه یارگیری کنیم.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان مساجد و نمازهای جمعه شلوغ‌تر می‌شود، ما باید کاری کنیم این حضور در همه سال اتفاق بیفتد، امسال نسبت به سال گذشته آمار اعتکاف در قزوین افزایش چشمگیری داشته است، بنابراین ما باید همت بیشتری برای حضور مردم در نمازهای جمعه به خرج دهیم و در این زمینه کوتاهی نکنیم، ما باید این زمینه‌ها را فرصت بدانیم برای اینکه از مردم جهت حضور در نمازهای جمعه دعوت کنیم

وی تصریح کرد: از حالا باید به فکر برنامه‌ریزی برای اقامه نماز عیدفطر باشیم، نباید در دقیقه نود برای این نماز برنامه‌ریزی کنیم، نماز عید فطر جایزه خدا برای همه عبادت‌های ماست که در پایان ماه مبارک رمضان به ما عنایت می‌شود.

عابدینی اظهار کرد: شکوه نماز عید فطر شکوه جهانی است، مثل راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن که شکوه جهانی دارند، همت کنیم نماز عید فطر را تجمیعی برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز