خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار:

قزوین می‌تواند ۱۰ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۶۱۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین گفت: در حال حاضر تولید محصولات کشاورزی استان ۴ درصد است که با ظرفیت خوب استان می‌تواند به ۱۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین با حضور خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

علی رحمانی در این مراسم گفت: باید تلاش شود با ثابت ماندن سطح زیر کشت و حتی کاهش آن و با استفاده از نفوذ دانش نوین و شرکت‌های دانش بنیان و توسعه محصولات گلخانه‌ای و کاهش میزان آب به توسعه پایدار بخش کشاورزی دست یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین ادامه داد: در حال حاضر عایدات تولیدات بخش کشاورزی به بخش باز نمی‌گردد تا ایجاد سرمایه‌گذاری شود؛ بنابراین باید برنامه ریزی شود تا تولیدات مبتنی بر ایجاد ارزش افزوده شود.

وی عنوان کرد: بخش کشاورزی باید به سمت دانش و روش‌های نوآورانه روی بیاورد تا بتوان بهره‌وری را افزایش داد چرا که کشاورزی بخشی حیاتی است.

این مسئول بر لزوم اهمیت اجرای هوشمندسازی بخش کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی در بخش کشاورزی باید منطبق بر مسایل فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی خاطرنشان کرد: دشت قزوین در گذشته بصورت متمرکز بوده و برنامه‌های بخش کشاورزی به کشاورزان منطبق بر فرهنگ کشاورز و منطقه بوده است.

رحمانی یادآور شد: با محدودیت شدید منابع آبی در استان روبرو هستیم بنابراین باید به سمت آبیاری نوین، استفاده از محصولات کم آب بر و توسعه گلخانه‌ها برویم.

این رویداد با هدف بهره‌وری خاک و آب و کشاورزی کم آب‌بر زیست بوم کشاورزی پایدار، صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش کشاورزی و هوشمند سازی کشاورزی برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز