خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت نظارت استان:

تمام شعبه‌های اخذ رای قزوین باید از ساعت هشت صبح جمعه فعال شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۴۶۰

رئیس هیأت نظارت استان قزوین گفت: بر برگزاری به موقع انتخابات تاکید داریم و تمامی ۱۰۹۶ شعبه اخذ رای باید راس ساعت ۸ روز جمعه فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش ایلنا، جلسه مسئولان هیأت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی ستاد انتخابات استان در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

علی صفری در این نشست گفت: خدا بنده‌ای را دوست دارد که کارش را درست و محکم انجام دهد و همه رسالت داریم در این انتخابات کار محکم و متقن انجام دهیم تا این رویداد مهم بی عیب و نقص و آبرومند برگزار شود.

رئیس هیأت نظارت استان قزوین بیان کرد: باید کارها مبنای عقلی داشته و کارمان محکم باشد و مبانی مختلفی تعریف کنیم تا تمرکز بر اصل مشارکت و برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی شکل بگیرد.

صفری تصریح کرد: نظم نوین جهانی درحال شکل گیری است و جایگاه ایران در این صحنه نیازمند اقتدار بالا با یک انتخابات خوب است و اگر انتخاباتی خوب با مشارکت بالا و قانونمند صورت گیرد به اقتدار نظام منجر خواهد شد.

رئیس هیأت نطارت استان قزوین یادآورشد: افراد برای ما هیچ فرقی ندارند و فرع موضوع هستند و اصل کار، برگزاری درست انتخابات است و اگر رفتارمان جهادی باشد نگرانی نداریم.

صفری افزود: ما در نظارت ۵ اصل داریم که مهمترین آن قانون مداری و رعایت کامل بیطرفی است و خاصیت ناظر هم توجه جدی در این موارد است و در کنار آن باید نظارت، حرفه‌ای بودن و جامعیت را نیز از اصول خود بدانیم.

وی گفت: ابزار نظارتی ما «رد و تایید» و «توقف و ابطال» است و همه موارد را بررسی و اعلام نظر می‌کنیم اما از ابزار توقف زمانی استفاده می‌شود که انتخابات از مسیر قانونی‌اش خارج شود و این انحراف چه در یک شعبه یا چند شعبه یا یک بخش و شهر و شهرستان باشد ورود خواهیم کرد.

رئیس هیأت نظارت استان قزوین تصریح کرد: مهمترین مصداق توقف این است که احساس کنیم برگزارکنندگان طرفداری کرده و بی طرف نیستند و اگر بیطرفی مخدوش شود حتما اهلیت هیأت‌ها زیر سوال می‌رود و این موارد معطوف به عملکرد هیأت‌ها است. 

وی اظهار کرد: در دور گذشته یک بخشدار در روز اخذ رای اهلیت خود را از دست داد و بجایش کفیل تعیین شد که نشان می‌دهد ما تا لحظه آخر شمارش آرا نظارت و رصد خود را با دقت انجام می‌دهیم تا هیچ تخلفی صورت نگیرد.

صفری یادآورشد: ابزار بعدی ابطال است و اگر حجم تخلفات موثر در نتیجه باشد حتما ابطال صورت می‌گیرد که این خطا بیشتر معطوف به نامزدهاست.

وی اظهار کرد:  ساختار نظارتی ما به گونه‌ای است که در حال حاضر 3 هزار و 843 نفر بکار گرفته شده‌اند، بخشی جذب جدید بودند که آموزش دیدند و آزمون دادند و قبول شدند و بقیه ناظرین ما آموزش تخصصی در سطح مجازی و عمومی و حضوری داشتند که فقط ۵۶ جلسه آموزش حضوری برای ساختارنظارتی برگزار شد.

صفری بیان کرد: به طور میانگین برای هر شعبه اخذ رای ۳.۵ نفر ناظر داریم و شروع بموقع رای گیری برای ما اهمیت دارد و تاکید جدی داریم که حتما سر ساعت هشت روز جمعه آغاز شود.

وی بیان کرد: تاخیر در اخذ رای جرم انگاری شده و برای آن مجازات پیش‌بینی شده زیرا یکی از جاهایی که مدیران انتخابات می‌توانند ارزیابی شوند، همین شروع رای گیری است.

صفری اظهار کرد: تمامی ۱۰۹۶ شعبه اخذ رای باید راس ساعت ۸ روز جمعه فعالیت خود را آغاز کنند تا معلوم شود این همه تلاش و نرم افزار درست بوده یا خیر و ما هم وظیفه داریم در انتخابات به هر شکلی اعتمادافزایی کنیم که بهترین راهش شفافیت است.

رئیس هیأت نظارت استان قزوین بیان کرد: تا جایی که اختلالی در شعب ایجاد نمی‌شود اجازه دهید حداکثر نظارت نمایندگان نامزدها صورت گیرد تا هیچ شائبه‌ای ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز