خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان:

شایسته گزینی و فناوری‌های نوین به ارتقای امنیت انتخابات قزوین کمک کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۴۴۵

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: ارتقای سطح شناخت هنجارهای انتخاباتی برای افزایش مشارکت و ارتقای شایسته گزینی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین که در استان قزوین رخ داده توانسته به امنیت ایجاد شده کمک کند.

به گزارش ایلنا، جلسه مسئولان هیأت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی ستاد انتخابات استان قزوین، صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

عباس کاظمی در این جلسه گفت: انتخابات عرصه خطیری مانند مجاهدت است لذا از کسانی که قبول مسئولیت کردند تا در حوزه اجرا و نظارت و بازرسی همراه ما باشند و بار سنگین برگزاری انتخابات را انجام دهند تشکر می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین افزود: جمع اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت تضمین کننده سلامت انتخابات هستند و جایگاه شما مهم و حیاتی است و درحالی که کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری این رویداد مانده باید همه امور رصد شود تا مشکل و نواقصی نداشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: اجرای سیاست‌های کلی ۱۸ ماده‌ای انتخابات توسط مجریان باید جدی گرفته شده و اجرا شود و هرچند در قانون جدید بخشی از خلاها جبران شده اما بخشی مربوط به مجریان است که با انجام درست قوانین و ظرافت‌های آن می‌توانیم به اهداف سیاست‌ها دست یابیم.

وی افزود: نوع نگاه دست اندرکاران و مجریان شرط وصول رسیدن به سیاست‌هاست و ظرفیت‌های قانونی مشخص شده مورد توجه قرار دارد و در صورت نرسیدن به حدنصاب قانونی باید به فکر برگزاری دور دوم و استفاده از فضای رسانه‌ای برای ایجاد ظرفیت‌های بیشتر هم باشیم.

برخورد با هرگونه تخریب و تفرقه قومی

کاظمی گفت: با هرگونه تخریب و تهدید و تفرقه قومی که در این شرایط دیده شود بشدت برخورد می‌کنیم و بر اساس قانون این بار اگر نامزدی محکوم شود از دو دوره نامزدی در آینده هم محکوم می‌شود.

وی افزود: ارتقای سطح شناخت هنجارهای انتخاباتی برای افزایش مشارکت و ارتقای شایسته گزینی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین که در استان قزوین رخ داده توانسته به امنیت ایجاد شده کمک کند و در راستای برگزاری ما قادر بودیم همه فرآیندها را الکترونیک برگزار کنیم که فقط شمارش  به صورت دستی است.

این مدیر یادآورشد: مجریان برگزاری انتخابات باید به همه زوایای قانون توجه کنند تا به اهداف تعیین شده دست یابیم و ۳۹ انتخابات برگزار شده و دو انتخابات پیش رو یک دستاورد عظیم در توسعه فرهنگ سیاسی در جامعه است و با جرات اعلام می‌کنیم بهترین انتخابات در این دوره تجربه شده است‌.

وی اظهار کرد: روز جمعه انتخابات مهمی در پیش است و باید هیِأت‌های اجرایی دقت کنند و خوشبختانه در حوزه سلامت انتخابات هیچ مشکلی نداریم و عزم همه دست اندرکاران این است که هیچ انحرافی از قانون و مبانی اخلاقی صورت نگیرد.

کوچکترین خطا از سمت دست‌اندرکاران انتخابات پذیرفتنی نیست

کاظمی یادآورشد: نظارت در اجرا بر عهده هیأت نظارت است که شبکه هوشمند منظم و آگاه به مسئولیت داریم اما در حوزه اجرا در شناسایی و دعوت از اعضای شعب تلاش کردیم از متن مردم استفاده کنیم که کفایت نمی‌کند و بعنوان اصلی‌ترین مسئولیت‌ها باید در بی طرفی و عدم جانبداری دقت جدی شود و همه و بدانند در این زمینه جدی هستیم و سلامت شعب و رفتار اعضای شعبه برای ما مهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین افزود: ناظران شعب باید مراقبت کنند و بدانند اجازه ندارند کوچکترین رفتاری کنند که شائبه طرفداری از یک نامزد و جریان سیاسی ایجاد شود زیرا ضمانت سلامت انتخابات با همه ما است و کوچکترین خطا از سوی هیچ دست اندرکار شعبه‌ای پذیرفته نیست.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: نباید اجازه دهیم یک عنصری با بی دقتی و یا فراتر از آن برای فرآیند انتخابات مشکل ساز شود حتی در یک شعبه و چون گذشته سلامت انتخابات تضمین شود و جلوی هر گونه شائبه و شایعه را با رفتار درست بگیریم.

اجازه نمی‌دهیم شایعات دشمن  بر انتخابات تاثیرگذار باشد

وی اضافه کرد: امروز در رسانه‌های معاند با فضایی مواجهیم که تلاش می‌شود گفته شود امنیتی‌ترین انتخابات را در پیش داریم اما مجموعه عوامل امنیتی در شرایطی هستند که سخت‌ترین تهدیدات را گذرانده‌اند و حرکت‌هایی برای آسیب زدن به مراسم سالگرد انقلاب انجام دادند اما کوچکترین چالشی نداشتیم و امروز هم اجازه نخواهیم داد شایعات این زحمات را هدر دهد.

کاظمی اظهارداشت: خط رسانه‌ای دشمن همین ایجاد شائبه و شبهه است لذا باید فرآیندهای قانونی شعب اخذ رای از تنظیم صورت جلسه آغازین تا پایانی بدقت مورد توجه قرار گرفته و قانونی صورت گیرد تا هیچ شائبه‌ای ایجاد نشود.

وی بیان کرد: حدود وظایف مشخص شده اما کلید واژه موفقیت همه جانبه، داشتن همدلی، تعامل و احترام متقابل است تا محیط امنی برای دریافت رای مردم و مشارکت خوب آنها داشته باشیم.

کاظمی گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها میزان مشارکت مردم با تدبیر شورای نگهبان و افزایش تعداد افراد صلاحیت‌ها بخوبی بالا رفته و تنور انتخابات گرم‌تر شده و امیدواریم در ۱۱ اسفند با مشارکت قابل توجهی مواجه شویم و دشمن را مایوس کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز