خبرگزاری کار ایران

تصویب ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۸۸۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی از تصویب ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار جهت محرومیت زدایی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین سپهری  در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه در سال گذشته برای بحث محرومیت زدایی ۴٨٠ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته، افزود: در سال جاری نیز ۷۸۰ میلیارد تومان به این بخش مصوب شده که تاکنون ۵٠٠ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: اعتبارات هزینه ای سال گذشته، ۸۷۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری به ۱۳۰۰ میلیارد تومان رسید رشد ۳۲ درصدی دارد که نسبت به اوایل دولت سیزدهم این میزان ۲برابر افزایش یافته است.

سپهری تصریح کرد: در سال جاری، نرخ مشارکت اقتصادی استان رشد ۱.۵ درصدی داشته و از رتبه ۱۸ به ۱۲ ارتقا یافته، هم‌چنین نرخ بیکاری نیز از ۱۲.۴ درصد سال ۱۴۰۰به نرخ ۷و۷درصد رسیده و رتبه اول کشور را دارد.

وی اظهار کرد: سهم اعتبارات استانی آذربایجان غربی، سال گذشته ٣٣٩۵ میلیارد تومان بوده که امسال به ۴٣٠٠ میلیارد تومان رسیده و تاکنون از این اعتبار، مبلغی به میزان ٢۴٠٠ میلیارد تومان که معادل ۵٠ درصد است، تحقق یافته  است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم  حدود  ۵ هزار پروژه نیمه تمام با اعتبار ۴۴ هزار میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد:  ٣۶۵ پروژه جدید با ١٨٠٠ میلیارد تومان نیز  به تازگی تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد : در دهه فجر امسال ١٧۵٧ پروژه با اعتبار ٨۴١٨ میلادد تومان و در هفته دولت هم ١٢٧۴ پروژه با اعتبار ۶۵٠٠ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

سپهری با تاکید بر اینکه  گاز رسانی به روستاهای بالای ٢٠ خانوار استان به بیش از ۹۱درصد رسیده است، یادآور شد: در ۲سال گذشته ۶۰۰ روستا گازرسانی، ۴۲۰روستا تحت پوشش اینترنت، ۷۵۴کلاس درس ایجاد شده و در ۷۷۷ روستا طرح هادی اجرا شده و ۱۶هزار و ۲۷۵ مسکن روستایی و ۸۸خانه بهداشت و ۱۰مرکز جامع سلامت  ساخته شده است.

وی در خصوص سرمایه گذاری در بخش اقتصادی استان نیز تصریح کرد: در طول ۲ سال گذشته در بخش اقتصادی ٢٢۴ طرح با اعتبار ۱۳ هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان و اشتغال زایی بیش از ۲۶هزار نفر به بهره برداری رسیده و ٣٢ طرح جدید با ٣٨ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان هم جدید تعریف شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: برای سفرهای شهرستانی استاندار در مجموع ١۴١۵ مصوبه عمرانی و ٣٠٩ مصوبه اقتصادی با برآورد مالی ۲ هزار میلیارد تومان تعریف شده که تاکنون ٧۵ درصد این مصوبات به سرانجام رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ١٧۶ مصوبه با اعتبار مصوب ٢٠ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ٣٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی  مصوب شده که بصورت کلی تاکنون ٧۵ درصد آن کاملا عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در کل استان ٨٣هزار و ۲۰۱ نفر در ٧٧ دستگاه اجرایی مشغول  هستند که ۵۵هزار پست با تصدی و حدود ۱۷ هزار پست بلاتصدی هستند که تاکنون برای ٢٢٠٠ نفر مجوز استخدامی صادر و ۶٣٠٩ نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شده اند.

سپهری خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر  ٢٩٨ واحد راکد با اشتغالزایی ٢٩۴٠ نفر فعال شده و ١٣٠ میلیارد تومان هم تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فاصله ۲ سال اخیر اشتغال بخش خصوصی آذربایجان‌غربی از ٨٨.۸ درصد به ٩١ درصد رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز