خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد؛

آماده سازی ۱۰۰ پروژه مدرسه سازی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۶۱۷

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان از آماده سازی ۱۰۰ پروژه مدرسه سازی در سطح استان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، یونس بهاروند ایرانیا روز سه شنبه یکم اسفند ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۱۶ مدرسه در قالب ۲۶۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان داده و این در حالیست که در دولت‌های ۱۱ و ۱۲، ۲۰۳ پروژه در قالب ۹۲۶ کلاس درس تحویل شده است.

وی افزود: تعداد پروژه‌هایی که در این ۳۰ ماه انجام شده بیشتر در روستا‌ها بوده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت: هم‌اکنون ۱۹ پروژه مدرسه سازی در منطقه صعب‌العبور ززوماهرو الیگودرز در دست اقدام است.

بهاروند ایرانیا، هدف اصلی نوسازی مدارس کشور را رعایت عدالت آموزشی بیان کرد و افزود: بر این اساس کاری که در مرکز استان و شهرستان‌ها انجام می‌دهیم در دورافتاده‌ترین روستای استان نیز انجام می‌شود.

وی در خصوص طرح شهید پناهی گفت: جایگزین کردن پروژه‌های استاندارد از اهداف این طرح است؛ سال گذشته سهم لرستان ۱۶۷ پروژه بوده و امسال نیز ۵۰ پروژه را تحویل دادیم و چنانچه اعتبار مورد نیاز تامین شود ۱۰۰ پروژه را تا پایان سال تحویل خواهیم داد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان عنوان کرد: ۴۰ درصد اعتبارات این طرح را بنیاد برکت تقبل کرده است.

بهاروند ایرانیا اظهار کرد: ساخت مدارس استاندارد برای دانش‌آموزان انگیزه ایجاد می‌کند و مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر برچیده می‌شوند.

وی در خصوص رعایت ضوابط در احداث ساختمان‌های آموزشی بیان کرد: ضوابط ساختمان‌های آموزشی به آیین نامه ۲۸۰۰ معروف است و این ساختمان‌های ضوابط خاصی دارند و جزو ساختمان‌های مقاوم محسوب می‌شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان تاکید کرد: ضوابط نوسازی مدارس در ساخت و ساز‌ها سخت‌گیرانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز