خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان:

جهاد آبرسانی در قزوین 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۱۵۸

مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: جهاد آبرسانی بیش از ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سعی داریم دو پروژه قاقازان و ماهین تا پایان سال مالی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان، صبح امروز در سالن اجتماعات آبفای استان برگزار شد.

داراب بیرنوندی در این نشست گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۱۱۴ کیلومتر توسعه، اصلاح و بازسازی خط انتقال آب در سطح روستاها و شهرهای استان داشتیم و ۳۴ مخزن افزوده شد.

مدیرعامل آبفای استان قزوین ادامه داد: در بخش فاضلاب هم ۷ کیلومتر اصلاح توسعه شبکه داشتیم و چند تصفیه خانه در دست ساخت داریم.

وی بیان کرد: در دهه فجر هم ۲۹ پروژه با ۱۷۹ میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری رسید که اولین تصفیه خانه مکانیکال در نیکویه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان ازجمله آن‌ها به شمار می‌آید.

این مسئول عنوان کرد: در ۱۰ ماه سال جاری حدود ۴۶ درصد مشترکین خوش مصرف و ۵۴ درصد هم پرمصرف و بدمصرف بودند که بیش از ۲ برابر مجاز مصرف دارند، به طوری که سه چهارم آب استان را به خود اختصاص داده‌اند.

بیرنوندی اظهار کرد: در تابستان گذشته ۲ هزار و ۱۷۳ مشترک پاداش خوش‌مصرفی دریافت کرده و ۲۶ هزار و ۵۰۰ مشترک هم از معافیت‌هایی که قانون تعریف کرده بهره‌مند شدند.

وجود 250 کیلومتر شبکه فرسوده

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی یک‌هزار و ۶۱۹ انشعاب غیرمجاز کشف و با آن‌ها برخورد شد، سامانه ۱۲۲ آماده دریافت گزارش‌های تخلف در این حوزه است.

مسئول هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین خاطرنشان کرد: به همه افراد توصیه می‌شود باتوجه به نزدیک شدن به سال نو و ایام خانه تکانی، مدیریت مصرف آب را در نظر داشته باشند تا با مشکل مواجه نشویم.

این مسئول بیان کرد: حدود ۲۵۰ کیلومتر شبکه فرسوده داریم که به اصلاح و بازسازی نیاز دارد و بیشتر آن در بافت فرسوده شهر قزوین است.

وی درباره پساب‌ها گفت: ۱۸ میلیون متر مکعب پساب داریم و برای صنایع هم فراخوان داده شده و یکی از سیاست‌های دولت به این حوزه تمرکز دارد و هدف حفظ آبخوان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز