خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد:

رکورد تخلیه و بارگیری در بندرامیرآباد بعد از ۲۱ سال شکسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۰۰۱

تخلیه و بارگیری بیش از ۴ میلیون تن کالا

موسی پور: تخلیه و بارگیری بیش از ۴ میلیون تن کالا از بندرامیرآباد رکورد ۲۱ ساله را شکست.

به گزارش ایلنا، محمدعلی موسی پور صبح شنبه در نشست با خبرنگاران از تخلیه و بارگیری ۴ میلیون ۱۵۸ هزار تن کالا در سال‌جاری خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است؛ رکورد تخلیه و بارگیری کالا در این بندر استراتژیک از آغاز فعالیت عملیاتی ۲۱ ساله تاکنون جابه‌جا شد.

وی به رشد ۴۰ درصدی صادرات از بندرامیرآباد اشاره کرد و افزود: ۸۸ هزار تن صادرات از بندر امیر آباد صورت گرفت همچنین‌‌ این بندر با صادرات ۹۶۰ هزار تن سیمان؛ صد در صد در صادرات سیمان رشد داشته است که تا پایان سال نیز به یک‌میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد گفت: بندر امیرآباد به تنهایی ۵۷ درصد مبادلات تجاری دارد که این مهم نشان از نقش موثر این بندر در اقتصاد منطقه و کشور دارد.

موسی پور با بیان اینکه بندرامیرآباد در سال‌جاری ۵۴ درصد  رشد در حمل و‌نقل جاده‌‌ای داشته است، افزود: ۱۸۳ هزار دستگاه کامیون در این بندر تردد داشت، میانگین روزانه تردد جاده‌ای به ۷۵۰ دستگاه ارتقاء پیدا کرد که نشان از رشد ۲ برابری دارد.

وی به رشد ۴ درصدی ظرفیت ریلی در بندرامیرآباد اشاره کرد و ادامه داد: در ثبت شرکت‌ها و کارگزاران بندری ۳۵۰ درصد و در گواهی کالا نیز ۱۰۰ درصد رشد داشتیم؛ همچنین فعال‌سازی شرکت‌های کشتیرانی نیز ۱۴ درصد رشد داشتیم.

موسی پور، ساماندهی قایق‌ها و ثبت شناورها در بندرامیرآباد اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۷۳ درصد در این زمینه رشد داشتیم.

موسی پور به کاهش تراز آب دریای خزر اشاره کرد و گفت: امسال ۵۱۸ هزار متر مکعب لایروبی در بندر انجام شد که این میزان نشان از رشد ۷ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر دریانوردی امیرآباد از رکورد ۷ و نیم میلیون متر مربع هیدرگرافی خبر داد و افزود: ۱۵ میلیون و ۸۱۲ میزان لایروبی بوده است.

وی، سازمان بنادر و دریانوردی را سازمانی پیشرو و برنامه‌محور معرفی کرد که ۷۱ هدف برای آن تعریف شده است، ادامه داد: ۴۳۰ برنامه در طول ۳۰ ماه گذشته هدف‌گذاری شد. 

موسی پور با اشاره به هدف‌گذاری هشت درصدی رشد اقتصادی مازندران گفت: بندرامیرآباد در تحقق این مهم ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی رشد اقتصاد مقاومتی را از دیگر عملکردهای این بندر عنوان کرد افزود: تاکنون سه پروژه مخازن روغن خوراکی، کارخانه خوراک و دام و طیور در همین راستا محقق شد.

موسی پور، رضایتمندی مشتریان و صاحبان کالا را یکی از آیتم‌های مهم این بندر عنوان کرد و بر اساس آمار اعلام شده میزان رضایتمندی از عملکرد این بندر ۹۳ درصد بوده است.

وی میزان مشارکت رشد در این بندر را ۶۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: البته در همین زمینه بیش از ۱۰۷ مورد پیشنهاد داشتیم.

موسی پور از برگزاری ۹۰ هزار ساعت دوره آموزشی در بندرامیرآباد خبر داد و افزود: در توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی نیز ۲۵ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل بنادر دریانوردی امیرآباد به نقش این بندر در تحقق اشتغال و کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت: تاکنون برای ۱۴۹ نفر اشتغال ایجاد شد البته هدف‌گذاری ۸۰ نفر بود که نشان از رشد ۱۸۶ درصدی در تعهد اشتغال دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در دولت سیزدهم برای بندر امیرآباد تأمین شده است، افزود: در بخش پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بین بنادر کشور رتبه اول اختصاص به بندر امیرآباد دارد و بیش از ۹۸ درصد اعتبار نیز جذب شده است.

موسی پور حمل یکسره کالای اساسی از cis به بندر خشک پیشگامان یزد از طریق ریل را از اتفاقات نادر در این بندر عنوان کرد و گفت: ۸ هزار تن ذرت از طریق حمل یکسره کالای اساسی از cis به بندر خشک پیشگامان یزد انجام شد.

وی با اشاره به رشد ترانزیت پنبه از ترکیه، گوگرد به چین و هندوستان، کود و اوره به هندوستان و ترانزیت خودرو در ۳۰ ماهه گذشته، افزود:  ۲۰ هزار و ۶۹۰ دستگاه خودرو از امارات به بندر لنگه به بندرامیرآباد و قزاقستان ترانزیت شد و هشت هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در ۱۰ ماه امسال ترانزیت شد.

موسی پور به امضای شش تفاهم نامه با ۳ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان در سال‌جاری خبر داد و گفت: دو قرارداد خارجی در احداث محوطه ترمینال کانتینری و احداث پایانه لجستیک غلات نیز در دست اجرا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد همچنین بیان کرد: در ۳۰ ماهه دولت مردمی رئیسی ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جذب شد.

وی، ظرفیت عملیاتی بندر امیرآباد را ۸ میلیون تن اعلام کرد و افزود: در حال حاضر هیج کالای متروکه در این بندر وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد همچنین از نصب و راه‌اندازی رادار ساحلی دانش‌بنیان را برای نخستین بار در بندرامیر آباد خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز