خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان وبلوچستان:

تمام دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفرهای نوروزی مکلف به اجرای تعهدات خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۰۷۳

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی 1403 مکلف به اجرای دقیق تکالیف و ماموریت‌های خود هستند تا سفری خوب برای مسافران رقم بخورد.

به گزارش ایلنا، محمد کرمی در جلسه هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم برای مسافران و گردشگران نوروزی یکی از اولویت‌های اصلی اعضای این ستاد است.

استاندار سیستان وبلوچستان افزود: تمامی دستگاه‌های عضو این ستاد مکلف به حضور مستمر و منظم در جلسات، تقویت نکات قوت و رفع چالش‌ها و آسیب‌هایی هستند که از سال‌های گذشته احصا شده و اداره کل میراث‌فرهنگی استان نیز اطلاع کامل دارد و به جهت رفع آنها به دستگاه مربوطه اعلام کند و همه این نواقص باید تا زمان نوروز توسط دستگاه‌های مربوطه به سرعت برطرف شود.

وی ادامه داد: فرمانداران هم باید با نهایت دقت را داشته و به طور جد با برگزاری منظم جلسات ستاد خدمات سفر به دنبال احصا دقیق مشکلات و پیگیری اجرای مصوبات این ستاد برای رفع مشکلات باشند.

این مقام مسئول افزود: هر دستگاه باید ایرادات و کمبودهای حوزه خود را بررسی و برای آن راهکار لازم را ارائه دهد و عدم مشارکت در این ستاد تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست و مدیران دستگاه‌های عضو باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و اداره کل میراث‌فرهنگی اقدامات دستگاه‌ها را در جلسه آتی گزارش دهد.

به گفته کرمی، یکی از مواردی که باید در خصوص حل آن به سرعت اقدام شود شناسایی نقاط حادثه‌خیر در جاده‌های استان است که برای برطرف کردن آن نیز باید تمهیدات لازم انجام شود و در بخش احیاء، نگهداشت و تجهیز و نظافت سرویس‌های بهداشتی نیز با توجه به اینکه تعطیلات امسال همزمان با ماه ماه مبارک رمضان است هم نباید کمبود و کوتاهی دیده شود.

استاندار سیستان وبلوچستان تاکید کرد: اگر هر دستگاهی دچار چالش و کمبود اعتبار و موارد مشابه است نباید این مسائل را به روزهای آخر بگذارد و سریعاً اعلام کنند تا رفع شود و این مساله را باید بدانند که عملکرد تمامی مدیران و ادارات تابعه آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

لزوم هم‌افزایی اعضای ستاد در تقویت خدمات رسانی به گردشگران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: کمبود سوخت خودروها، وضعیت نامناسب جاده‌های مواصلاتی در برخی محورها، افزایش تعرفه حمل و نقل، نامناسب بودن سرویس‌های بهداشتی و نظافت آنها در مجتمع‌های بین‌راهی و نبود تابلوهای اخباری جزو آسیب های جدی در حوزه گردشگری است که با هم‌افزایی و مشارکت همه اعضای ستاد قابل برطرف شدن است.

محمدهادی طهرانی‌مقدم با اشاره به اینکه افزایش ورود گردشگر به استان می‌تواند باعث تقویت و رونق اقتصاد در استان شود افزود: سیستان وبلوچستان دارای ۵۷ منطقه نمونه گردشگری و ۵۴ روستای هدف گردشگری است که توجه به این مناطق و روستاها رونق گردشگری را به ارمغان می‌آورد.

طهرانی‌مقدم افزود: با هدف رفع مشکل سوخت خودروی مسافران که یکی از اصلی‌ترین مشکلات در سفرهای نوروزی محسوب می‌شود کمیته ویژه سوخت به این ستاد اضافه شده تا با همکاری و تعاملاتی که انجام می‌شود در نوروز امسال دچار مشکل سوخت برای گردشگران نباشیم که این مهم نیازمند تصمیمات ویژه در ستاد سفر است.

طهرانی‌مقدم با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و استان‌ها اتفاق می‌افتد از راه‌اندازی کمپین ۳۰۶۰ برای توقف و استراحت مسافران در این محل‌ها همراه با دریافت خدمات فرهنگی خبر داد و بر توجه دوچندان به این کمپین تاکید کرد.

او تصریح کرد: برپایی سیاه چادرهای عشایری، مسابقات فرهنگی ورزشی، نمایشگاه های صنایع‌دستی، افزایش ساعات بازدید موزه‌ها، استقرار تیم‌های امداد و نجات و فعال‌شدن راهنمایان گردشگری در این ایام جزو برنامه هایی است که پیش‌بینی شده و با همکاری اعضای ستاد عملیاتی خواهد شد تا سفر خوبی را برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی مهیا کرده و میزبانی و خونگرمی مردم سیستان وبلوچستان را در عمل به نمایش بگذاریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز امسال با ماه مبارک مقارن شده است ویژه برنامه های مناسبتی از جمله برپایی سفره‌های افطار در سیاه چادرها با پذیرایی و توزیع خوراک بومیان منطقه همراه با آداب و سنن مردمان سیستان وبلوچستان تدارک دیده شده است.

وی افزود: ایجاد شور و نشاط اجتماعی با برگزاری جشن‌های نوروزی و نوروزگاه ها در ابنیه های تاریخی و باستانی سیستان وبلوچستان از جمله دیگر برنامه های تدارک دیده شده در ایام نوروز امسال است و همه دستگاه‌ها پای کار هستند تا سفری خوش و ایمن برای تمامی مسافران ورودی به استان رقم بخورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز