خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۳۲۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پرداخت پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع‌دستی لرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عطا حسن پور روز شنبه چهاردهم بهمن ماه اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال در بخش صنایع‌دستی از ردیف اعتباری تبصره ۱۸ و پس از تشکیل پرونده هنرمندان، مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این میزان تسهیلات، پس از تکمیل پرونده و مستندات و معرفی به بانک، به ۲۱۹ صنعتگران لرستانی پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: بی‌شک صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین ابعاد فرهنگی یک کشور است و در ایجاد اشتغالزایی مولد و دیرپا نقش مهم و بسزایی دارد.

حسن پور  با اشاره به بررسی مشکلات این حوزه توسط کارشناسان و با همفکری هنرمندان، اظهار داشت: ارائه راهکار در این حوزه می‌تواند به حفظ این صنعت کمک کرده و در نتیجه باعث بهبود وضع اقتصادی و ارزآوری جامعه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: رشته‌های قلمزنی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، سفالگری، هنرهای چوبی، سازسازی، تولیدات چرمی دست دوز، گلیم، ماشته و ریسندگی مشمول دریافت تسهیلات ماده ۱۸ شده‌اند.

بر پایه این گزارش، علاوه بر پرداخت مبلغ یاد شده در راستای تبصره ۱۸، اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال نیز در راستای توسعه مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی بصورت تسهیلات به هنرمندان استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز